Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
28.10.1971
Místo:
Kolín
V době druhé světové války Českomoravská dodala ČMD - BMB deset srojů 423.0161 - 170. Na snímku, jak jinak než z Kolína, je zachycena s kolínskou Všudybylkou lokomotiva 423.0165, vyrobená v Českomoravské v roce 1944pod továrním číslem 2196. Oproti předválečným lokomotivám se opět událo několik změn v konstrukci lokomotivy. Tou nějvětší změnou byl parní kotel, který již nebyl s měděnou pecí, ale ocelovou. Maximální kotlový přetlak se tím zvedl ze 13 na 15 atmosfér. Změnou prošlo i rozložení trubek. Kotel byl vybaven samostatně umístěným vodočističem Voříšek - Štěpán a parní stroj byl opatřen vyrovnávacími šoupátky Trofimov. V průběhu 60. let byl na kolínský stroj 423.0165 dosazena plochá dyšna Giesel. Dosloužil na obvyklých výkonech LD Kolín - obsluhou kouřimských lokálek a trati do Ledečka. 8. listopadu 1973 byl stroj zrušen, ale to byl již sedm dní prodán k vytápěcím účelům OSS Benešov.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací