Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
09.06.1987
Místo:
Jindřichův Hradec
Lokomotiva T47.006 byla poslední lokomotivou první série. Díky jejímu historickému nátěru a původnímu motoru se starým regulátorem výkonu se stala nejznámějším strojem jindřichohradeckých úzkokolejek.
Její život se začal psát vykonáním TBZ dne 27. 6. 1955. I ona přečkala těžkou dobu druhé poloviny 70. let, kdy byly přednostně rušeny nejstarší stroje první série. Důvodem bylo ukončení provozu na tratích Frýdlant v Čechách - Heřmanice (1976) a Ružomberok - Korytnica (1974). Až na stroj T47.010, který byl pro špatný technický stav zrušen, se všechny lokomotivy z těchto tratí přesunuly do Jindřichova Hradce. Jenže pro patnáct strojů této řady se na dvou tratích do Obrataně a Nové Bystřice nedalo najít využití a pravě první série byla určena k postupnému rušení.
Dodejme, že je T47.006 zachycena Zdeňkem Nantlem jen čtyři měsíce po dílenské opravě v rozsahu MS v dílnách Šumperk, kde dostala tento unifikovaný nátěr, s nímž jezdila až do obnovy továrního nátěru v roce 2009.
Autor:
Jan Toman
Datum:
16.07.2003
Místo:
Jindřichův Hradec
Lokomotiva nesoucí označení na čele TU47.0006 odjíždí za charakteristického dunění s osobním vlakem č.252 z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací