387.020


Tato galerie byla zobrazena: 2026×.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.00.1968
Místo: Ústí nad Labem hl.n.

V posledním roce provozu byla zachycena stále pěkná děčínská 387.020. 

Vyrobena byla pod továrním číslem 763 a v továrně poprvé odzkoušena 19. prosince 1932. Protokol uvádí údaj jejího prozatímního předání 30. 12. 1932 a vykonání technicko-bezpečnostní zkoušky 7. března 1933. Dnem vykonání TBZ je rovněž vedena pod výtopnou v Přerově. O sedm dní později je převedena pod výtopnu Praha Mas., odkud je již 14. dubna 1938 převedena opět pod výtopnu Přerov. Aby toho nebylo málo, a výčet jejího působení byl kompletní, musíme zmínit její předání v roce 1944 opět do Prahy a v červnu 1946 do Přerova. Poté se situace na uklidní.

V roce 1947 je po příchodu nových lokomotiv 498.0 řada 387.0 uvolňována z prestižních výkonů a jsou přesouvány k vozbě rychlíků například do Děčína, Prahy Vršovic a i do Brna Horních Heršpic; a právě mezi prvními šesti stroji v Brně opět figuruje naše dobrá známá 387.020, ta zde slouží od 17. 6. 1947. Lokomotivy zajíždějí z Brna do České Třebové a dělí se s přerovskými stroji o rameno Brno - Přerov.

25. května 1955 se přesouvá naposledy na opačnou stranu republiky - do Děčína. Zde vlna podzim 1968 odveze poslední vlaky a po propadnutí kostelních prohlídek je navržen na zrušení. To se taky stalo nedlouho poté - 30. ledna následujícího roku. Společně s tendrem 930.109 je na Apríla 1969 předána k likvidaci do České Lípy