Strojvedoucí vždy bývali hrdi na své povolání a často i na své svěřené stroje, proto nebylo problémem zapózování před objektivem fotoaparátu. Po vyfocení strojvedoucí Jiří Štimpl absolvoval s T478.3060 trasu z Přerova do Břeclavi.
Strojvedoucí vždy bývali hrdi na své povolání a často i na své svěřené stroje, proto nebylo problémem zapózování před objektivem fotoaparátu. Po vyfocení strojvedoucí Jiří Štimpl absolvoval s T478.3060 trasu z Přerova do Břeclavi.
Já si myslím, že čepice a uniformy se ještě nosily do roku 1993 když ještě bylo pod ČSD, pak se už začalo jezdit v civilu, a to trvá do dnes.
Tohle je proste skvělá fotka.
To spíš vypadá že má na hlavě "lodičku"
Akorát mi tam chybí ta čepice..nevíte tak, do kdy se nosily a zda byly povinné u strojvedoucích?
Moc se mi na tom líbí, že v ty době nosili elegantní uniformy. Patří to k tomu.
Když v polovině 90.let, přišla do myšlenka o "záchraně" rozhodlo se o návrat k "továrnímu nátěru", "muzeálnímu Exponátu", osud zasáhl jinak...
Nádherná fotografie. Máme ji doma. Táta tuto práci miloval a věnoval ji celý život. Přesně takto jsem ho vídal, když jsem mu jako malý kluk chodil mávat ke kolejím, bydleli jsme přímo u dráhy.
Byl to jeden z posledních skutečných mohykánů na železnici stejně jako tato nesmrtelná lokomotiva.Strojvedoucí , který tuto lokomotivu řídil již bohužel není mezi námi a mrzí mne, že toto povolání skutečně trošku upadá a nemá takové charisma jako v minulosti. S tím musím s panem Spáčilem souhlasit. Je však naštěstí spousta nadšenců železnic jak v Plzni, tak v celé ČR, kteří se snaží o to, abychom na tyto krásné lokomotivy, zarputilé strojvedoucí a topiče ještě na párách nezapomněli. Díky, že nám umožňujete vidět tyto krásné fotografie z minulosti.
Tak tohle je opravdový skvost. Parádní snímek. Dneska už to povolání bohužel taky upadlo....škoda mluvit.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací
Krásná fotka !
Při vší k úctě k autorovi si dovolím tvrdit, že se v dataci sekl o pět let. Na snímku je zachycena téměř nová T 478.3060, dodaná na podzim roku 1972. Takže to vychází na předjaří roku 1973.
V roce 1978 by už nenosila klasický nátěr (přinejmenším v takovém stavu) a vypadala by trochu víc "provozně".