423.0145


Tato galerie byla zobrazena: 2938×.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 02.08.1976
Místo: Kolín

V srpnu 1976 dožívají poslední stroje 423.0 v depu Kolín. Mezi kolínskými stálicemi je i dodnes dochovaná, momentálně již neprovozní, 423.0145. Úřední tlaková zkouška v kotlárně nového kotle proběhla 21. 6. 1937. Podle dochovaných dokumentů sloužila pod depem Cheb, ponejprv v Bělé nad Radbuzou a následně v Karlových Varech. V roce 1950 se objevuje v Českých Budějovicích. V roce 1957 je již jejím domovem Kolín, pod kterým byla v roce 1960 v dílnách Louny provedena dílenská oprava spočívající v dosazení ocelového topeniště a výměny malotrubnatého přehřívače za velkotrubnatý. V únoru 1966 byl stroj v dílnách Česká Lípa modernizován dosazením ploché dyšny Giesel. V posledních letech je o ní známo, že nebyla oblíbenou lokomotivou mezi strojním personálem; i přesto se udržela v provozu až do února 1978, kdy kotlově propadá. 1. 6. 1978 je lokomotiva v Kolíně zrušena a před likvidací ji zachrání budovaný skanzen v České Třebové.

Autor: Michal Kuty
Datum: 12.06.2010
Místo: Skalsko

"Velký bejček" 423.0145 byl dne 12.6.2010 zvěčněn v romatickém úseku lokálky u Skalska na trati Mělník-Mladá Boleslav.

Autor: Jiří Navrátil
Datum: 28.04.2016
Místo: Meziměstí

Na přetahu z Týniště nad Orlicí do přechodové stanice Meziměstí se setkala 423.0145 s olomouckým kremákem 534.0432. Konvoj po přepřahu na motorovou lokomotivu SM42 pokračoval do polského vnitrozemí, do Wolsztýna, na setkání parních lokomotiv.

Autor: Petr Tausig ml.
Datum: 23.04.2017
Místo: Depo Turnov

V turnovském depu se chystá na neveřejný zvláštní vlak parní lokomotiva 423.0145, která tak připomíná éru nasazení těchto "lokálkových" strojů v této kdysi významné služebně.

Autor: Petr Tausig ml.
Datum: 23.04.2017
Místo: Mnichovo Hradiště

Parní lokomotiva 423.0145 táhla dne 23.4.2017 neveřejný zvláštní vlak, který svým složením velmi věrně připomínal pravidelný provoz. Snímek byl pořízen mezi stanicí Mnichovo Hradiště a odbočkou Zálučí.