Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
00.00.1976
Místo:
Rumburk
Po vyrobení byla nová 524.1110 předána k ČSD s ventilovým rozvodem - časem byl její stroj rekonstruován na klasický rozvod Heusinger. Během války jezdila v České Lípě pod DRB označením jako 95.264. Po válce sloužila dál v České Lípě (jen v roce 1962, resp. 1963, byla vykazována jako zapůjčená v depu Liberec). Ke konci svého aktivního života jezdila zelená se žlutou ořízkou pod strojovou stanicí Rumburk.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
02.12.1978
Místo:
Mikulášovice dolní n.
Poslední stroje řady 524.1 dosluhovaly u ČSD v PLD Rumburk při jízdách "Šluknovským výběžkem". Jejich náhrada byla umožněna až v roce 1979, kdy proběhla oprava ocelového mostu, který bránil nasazení lokomotiv řady T466.0. Posledními třemi stroji se staly sestry inventárních čísel 1109, 1110 a 1117. Druhá zmíněná byla na rozdíl od ostatních opatřena zeleným lakem s červenými koly a žlutou ořízkou. Námi sledovaný stroj dojezdil v září 1979 a zrušen byl 21. března 1980 s druhým dochovaným strojem 524.1117. Od 9. října 1991 byl využívána k vedení nostalgických vlaků pod depem v České Lípě. V současné době stojí v České Lípě a čeká na opravu kotle.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací