464.037


Tato galerie byla zobrazena: 2104×.

Autor: sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.00.1937
Místo: Rynoltice

Historií stroje 464.037 jsme se zabývali již dříve - snímek neznámého autora zachytil výše uvedený stroj ve stanici Rynoltice údajně v roce 1937. Jak již víme, uveden do provozu byl 2. července 1937, kdy byl dodán do výtopny Česká Lípa.

 

Autor: Milan Zelenka
Datum: 00.00.1964
Místo: Ostrava-Kunčice

Železniční stanice v Ostravě Kunčicích se od roku 1964 do dnešních dnů moc nezměnila. Rovněž, i po více jak čtyřiceti letech, jsou do čela klasických souprav místních osobních vlaků nasazovány velké lokomotivy. Do poloviny 60. let trati "pod Beskydy" vévodily zprvu ostravské, později pak valašské, lokomotivy řady 464.0, které byly záhy nahrazovány stroji řady 477.0. Pak už do vozby vstoupila motorová trakce a po prvních rocích s řadou T478.1 se v čele těchto vlaků na dlouhá desetiletí usadila řada T478.3, resp. 750 a nakonec i nová řada 754.

V Kunčicích, s osobním vlakem do Valašského Meziříčí, zastavila lokomotiva 464.037 s ještě původní dyšnou a litinovým komínem s korunkou; dyšna Giesel se ji však v pozdějších letech nevyhnula. "Třicetsedmička" byla předána k ČSD 2. 7. 1937 a to do výtopny Česká Lípa. Přes Plzeň dorazila na konci ledna 1948 do Ostravy a zde dlouhé roky jezdila. 3. června 1961 se jejím novým domovem stává LD Valašské Meziříčí, kde setrvala do 11. února 1967, kdy přešla pod Olomouc. Jen krátce se v roce 1966 vyskytla na výkonech depa Jihlava. Do Valašského Meziříčí se však znovu vrátila v rozmezí od 19. 9. 1972 do 5. 7. 1976, kdy odešla dosloužit do Šumperka. Zrušena byla až 15. srpna 1978.