Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
20.11.1977
Místo:
Praha-Malešice
V listopadu 1977 zachytil Ivan Šnábl stroj 534.0323 při jízdě se zátěží do teplárny v Praze-Malešicích. V dané době patřil střídavě depu ve Vršovicích a Kladně. Vyfotografován byl po nedlouho provedené hlavní opravě v Českých Velenicích. Tlaková zkouška nově opraveného kotle proběhla hned na začátku dubna 1976 a 23. dubna téhož roku byla převzata zpět z dílenské opravy. V okolí Kladna sloužila od roku 1955 až do svého vyřazení 16. března 1983. 5. 10. 1983 byla převedena na vytápěcí kotel K 821. V té době je nejen kompletní, ale rovněž schopna pohybu vlastní silou. I díky jejímu stavu byla snaha tuto lokomotivu zachovat a po mnohaletém úsilí opět dostat mezi provozní stroje, což se povedlo v srpnu 1991.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
13.09.1992
Místo:
Depo Chomutov
Na točně chomutovského depa dne 13.9.1992 pózovala legenda nákladní dopravy - "kremák" 534.0323.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
01.10.1994
Místo:
České Velenice
Lokomotiva 534.0323 dojezdila počátkem 80. let v depu Kladno, kde byla potom provozována jako vytápěcí kotel K 821 s možností vlastního pohybu. Byla používána i ve výtopně Lužná u Rakovníka. V roce 1987 byla díky nadšencům depa Kladno upravena do vystavovatelného stavu a nedlouho poté byla zprovozněna. V roce 1996 dojezdila a byla dlouhodobě odstavena do opravy. Oprava už byla dokončena v dílnách nově založeného Železničního muzea ČD z jara roku 1999 a v květnu při příležitosti zahájení sezóny muzea byla slavnostně představena veřejnosti s tím, že její křest provedl vrchní ředitel divize obchodně-provozní Ing. Jaroslav Kocourek. V současné době je lokomotiva v majetku ČD. Je přezdívána „Kremák“ podle velkého topeniště a je provozována s tendrem 935.117. Snímek ji zachytil v Českých Velenicích, jak je známo, zde probíhají opravy kotlů pro lokomotivy parní trakce.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací