Zánovní a první sériové "eso" ES499.1003 posunuje v přerovské stanici. Patřilo místnímu LD Přerov, které bylo proslaveno oživením celé série a jejím následným bezproblémovým provozováním.
Zánovní a první sériové "eso" ES499.1003 posunuje v přerovské stanici. Patřilo místnímu LD Přerov, které bylo proslaveno oživením celé série a jejím následným bezproblémovým provozováním.
No když někdo napíše o 363 něco ve smyslu bezproblémové stroje, tak o nich neví vůbec nic. Tyto stroje jsou ,,problémové" dodnes, uvádění do provozu bylo charakterizováno jako kalamita všech možných závad, průserů a následných rekonstrukcí, rekonstrukce těchto rekonstrukcí a podobně. Navíc šefkonstruktér Doc. Palík se vyjádřil v nedávném rozhovoru o LD Přerov velmi negativně v souvislosti s uváděním prvních lokomotiv do provozu. Pochopitelně - depo, ve kterém byla nejlepší lokomotiva Sergej muselo mít neskutečné problémy se zcela nevyzkoušenými lokomotivami plnými ,,elektroniky". To měly ostatně všechna depa, kde 163 a 363 přišly z výroby.
Alši, to nepopírám, chtěl jsem spíš zdůraznit, kolik Es tady ve své době jezdilo.
elektromechanik: Já jsem od pamětníka slyšel něco jiného. Dřív čety, kam nové lokomotivy měly přijít, jezdily na zácviky do dep, kde už je měly. Stejně tak jezdili např. brňáci okolo roku 2000 na jízdní zácviky na krnovské MV 843. Stejně tak mi nepřijde úplně nereálné, že by si elektronické dílny napříč depy nepředaly své zkušenosti. Ale nehádám se ;-) Vím jen to, co jsem od některých pamětníků slyšel.
Ondřeji moc tomu nevěřím,že by se v Přerově učili elektronici z jiných dep.Mezi depy byla rivalita a udělali jen to co bylo nařízené z Prahy.Mnohokrát jsem slyšel,máte špatnou úroveň oprav, stroje převedem do jiného depa.Na špatné vztahy, dopláceli jen strojvedoucí.Přerov měl nejdříve tyto stroje,proto měl zkušenosti a ochotné lidi.
ES499.1037-1042 byly z výroby dodány do Bratislavy, až při dodání novějších strojů došlo k jejich přesunu do Přerova ;-)
Oprava - LD Přerov vyfasovalo ověřovací (003-012) a první serii ES 499.1 (013-042).
Od přerovských elektroniků se prý opravdu učili i elektronici z ostatních koutů ČR.
Přerovské depo obdrželo kompletní 1. a 2. serii lokomotiv ES499.1 (prototypy 001 + 002 ne), rozjezdili je, vyučili se na nich a své zkušenosti předali i dál. Dnes jakékoliv informace ohledně slavného, uzlového LD Přerov patří do škatulky vzpomínek...
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací
Na lokomotivách 163,162,363,362 jsem jezdil 21 let a nemohu souhlasit,že jsou problémové.Každá nová lokomotiva při uvádění do provozu,měla mouchy.Vzpomínám na 110,111,130,183.Získali se zkušenosti s obsluhou a počet problémů klesal.Dnes jsou bez problému.Někdy záleží i na úrovni strojvedoucího.Například stroj 163 nešel odzemnit a zapojit,pro někoho konec,jiný prohlédl K141 a stroj byl v provozu.