Autor:
ŠKODA Plzeň
Datum:
00.00.1980
Místo:
ŽZO Cerhenice
Nová lokomotiva ES499.1002 je fotografem závodu ŠKODA dokumentovaná na zkušebním okruhu v Cerhenicích. Psal se rok 1980.
Autor:
ŠKODA Plzeň
Datum:
00.00.1981
Místo:
ŽZO Cerhenice
Tovární snímek ze zkušebního okruhu v Cerhenicích ukazuje druhý prototyp lokomotivy ES499.1002.
Autor:
ŠKODA Plzeň
Datum:
00.09.1982
Místo:
Brno BVV
ES499.1002 byla vystavena na mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně.
Autor:
Ivo Raab
Datum:
05.10.1984
Místo:
Otrokovice
Dne 5. 10. 1984 byl jízdou zvláštního vlaku zahájen elektrický provoz na úseku Hulín - Otrokovice. Slavnostní vlak s prototypem ES499.1002 z LD Jihlava byl ovšem vypraven v opačném směru. Ve výchozí stanici Otrokovice jej vidíme během slavnostního přestřižení pásky. Vzápětí začal zklušební elektrický provoz od Přerova, ať už starších stejnosměrných lokomotiv, anebo postupně oživovaných lok. ř. ES499.1 z ověřovací série.
Autor:
Miroslav Paulíček, sbírka: Aleš Krška
Datum:
05.10.1984
Místo:
Hulín
"Modelářský pohled" na druhý prototyp lokomotiv nové generace. Snímek ukazuje stroj ES499.1002 v Hulíně v rámci zahájení elektrického provozu.
Autor:
Dušan Kelo
Datum:
17.02.1985
Místo:
Jihlava
Únor 1948 (resp. Vítězný únor, což je výraz používaný zejména komunisty a jejich příznivci) je pojmenování komunistického převratu v Československu, který proběhl mezi 17. a 25. únorem v roce 1948. Takový transparent vidíme na druhém prototypu lokomotivy řady 363, označenou jako ES499.1002. Snímek ji zachytil v Jihlavě.
Autor:
David Prause
Datum:
21.12.1995
Místo:
Praha Masarykovo n.
Lokomotiva 363.002-7 patřící ještě do tehdejšího DKV Jihlava (viz označení na rámu) čekala na svůj další výkon na Masarykově nádraží v Praze.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
04.03.1997
Místo:
Hodonín
S nákladním vlakem zastavilo ve stanici Hodonín "prototypové eso" 363.002-7.
Autor:
David Prause
Datum:
12.03.1998
Místo:
Nymburk hl.n.
"Druhý prototyp" lokomotiv řady 363 odjíždí s osobním vlakem ze stanice Nymburk hl.n.
Autor:
Rostislav Kolmačka
Datum:
23.07.2001
Místo:
Kojetín
"ESo" 363.002-7 postává v čele nákladního vlaku v Kojetíně.
Autor:
Rostislav Kolmačka
Datum:
18.10.2003
Místo:
Kojetín
Prototyp 363.002-7 byl autorem zdokumentován s nákladním vlakem v Kojetíně.
Autor:
Rostislav Kolmačka
Datum:
04.11.2004
Místo:
Hodonín
Prototypová 363.002-7 byla zachycena v Hodoníně s osobním vlakem do Břeclavi.
Autor:
David Prause
Datum:
30.04.2005
Místo:
Depo Brno-Maloměřice
Lokomotivy 363.002-7 + 363.158-7 před dalšími výkony v Brně-Maloměřicích.
Autor:
Aleš Krška
Datum:
11.12.2007
Místo:
Valašské Meziříčí
Ve stanici Valašské Meziříčí právě zastavil "druhý prototyp" lokomotivy řady 363 a to v čele vlaku R 625 Vsacan.
Autor:
Aleš Krška
Datum:
29.03.2010
Místo:
DPOV Přerov
Konvoj lokomotiv po opravách se chystala z Přerova odvézt zamračená 749.248, Dále byly kromě prototypového esa zařazeny lokomotivy 362.060 a 242.278.
Autor:
Aleš Krška
Datum:
29.06.2011
Místo:
Hulín
Na čele vlaku Os 4208 se ukázala ve stanici Hulín prototypová lokomotiva 363.002-8.
Autor:
Aleš Krška
Datum:
12.09.2011
Místo:
Hulín
S osobním vlakem zachytil autor ve stanici Hulín brněnské eso 363.002-8.
Autor:
David Prause
Datum:
09.05.2012
Místo:
Praha-Libeň
Brněnské "eso" 363.002-7 bolo v čele niektoré z rýchlikov Praha - Brno zachytené na začiatku svojej cesty v úseku Praha-Libeň - Praha-Kyje.
Autor:
Petr Zgut
Datum:
23.05.2012
Místo:
Ostrava-Mariánské Hory
"Druhý prototyp" v čele vlaku R 838 v Ostravě Mariánských Horách.
Autor:
"Heinz"
Datum:
22.01.2014
Místo:
Brno hl.n.
Na brněnském hlavním nádraží posunuje druhý prototyp řady 363.
Autor:
Petr Zgut
Datum:
21.05.2014
Místo:
Bezpráví
Druhý prototyp 363.002-7 zachycený mezi Bezprávím a Svojanovem s vlakem Sp 1977. Lokomotiva slouží v TS 306, kdy je možné jí potkávat na vlacích mezi Brnem a Pardubicemi. Vyjímečně odveze i rychlík do Prahy. Jedná se jednu z dvou posledních lokomotiv (363.076) této řady, které ještě v roce 2014 jezdí v nátěru s žlutým pruhem v osobní dopravě.
Autor:
David Prause
Datum:
07.08.2014
Místo:
Praha-Libeň
"Druhé prototypové eso" prováží rychlík R 865 úsekem z Prahy hl.n. do Prahy Libně.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
28.08.2014
Místo:
Babice nad Svitavou
Mezi tunely u Babic nad Svitavou vznikl 28. srpna 2014 snímek osobního vlaku 4719, vedeného toho dne prototypovým esem 363.002-7. Jeho výroba byla společně s prvním prototypem zahájena v roce 1978 a právě "dvojka" byla tou první, která byla výrobně dokončena. Její první zkoušky na zkušebním standu probíhaly ve škodovce už v březnu 1980. Počátkem léta 1980 byly oba prototypy odeslány na ŽZO Cerhenice, kde probíhaly jejich zkoušky - v případě druhého prototypu až do ledna 1982, kdy byl odeslán do depa Jihlava. Zde byl po vykonání TBZ od 15.1.1982 nasazen na dispečerské výkony. V květnu 1982 byl vrácen do Škody Plzeň k provedení dalších úprav a zkoušek, během nichž byl také vystavován na MSV v Brně. Po návratu ze škodovky byl od června 1983 zkušebně nasazován na rychlíky 570/571 Praha - Břeclav, následně také na osobní vlaky Jihlava - Praha a do nákladní dopravy na rameni Nymburk - Brno. Zkušební provoz druhého prototypu byl ukončen 12.12.1983.
Autor:
Petr Zgut
Datum:
09.04.2015
Místo:
Ostrava-Mariánské Hory
Stroj 363.002-7 jede na čele vlaku R 825 poblíž stanice Ostrava-Marianské Hory.
Autor:
Petr Zgut
Datum:
29.04.2015
Místo:
Libice nad Cidlinou
Druhé "prototypové eso" projíždí s odklonovým vlakem R 10177 (odklon R981) poblíž Libice nad Cidlinou.
Autor:
Petr Zgut
Datum:
01.08.2015
Místo:
Polanka nad Odrou
S vlakem R 821 byla u Polanky nad Odrou zachycena "prototypová" 363.002-7.