Autor:
Jaroslav Březina, sbírka: Josef Motyčka
Datum:
00.00.1968
Místo:
Praha Masarykovo n.
Na stroj 387.010 jsme vzpomínaly už v předchozích dvou příspěvcích k lokomotivám 387.003 a 387.007. Jeho provoz se započal v Přerově a v osmidenním turnusu byl ovládán strojvedoucími Františkem Kyasem a Josefem Konečným, k nimž patřili topičové Dokoupil-Šišák a Kuchyňka-Zdražil. Přerov opustil až po válce dne 20. února 1947, kdy přešel do výtopny Vršovice-Nusle. Na pár měsíců se objevil i v Nových Zámcích, aby se v roce 1955 vrátil do Přerova. V roce 1957 byl krátce zapůjčen do depa Bohumín a v létě 1963 pak do Horních Heršpic. 1. srpna 1964 definitivně opustil rodný Přerov a jeho domovem se stalo Brno - nejprve Horní Heršpice a po reorganizaci Brno-dolní. Na konci května 1965 změnil opět svou služebnu a začal jezdit pod depem Chomutov. Zde získal tendr 935.0144, se kterým 14. 12. 1967 přechází, tentokrát již naposledy, do depa Děčín. Zde jezdil lehce rozeznatelný... Krom dyšny Kylchap a tendru 935.0 jezdil s německými svítilnami a uzávěrem dýmničních dveří s třemi oválnými otvory. 11. 6. 1971 byla 387.010 i s tendrem 935.0144 u ČSD zrušena a předána k likvidaci do Kovošrotu Česká Lípa - po 41 letech poctivé služby.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací