Autor:
ŠKODA Plzeň
Datum:
08.07.1980
Místo:
ŠKODA Plzeň
Prototyp ES499.1001 těsně po dokončení ve výrobním závodu v Plzni.
Autor:
Jiří Caska
Datum:
26.09.1980
Místo:
ŽZO Cerhenice
První prototypové "eso" ES 499.1001 zachytil autor při zkouškách na okruhu ve Velimi.
Autor:
Pavol Kukučík
Datum:
00.00.1981
Místo:
Havlíčkův Brod
Prototypový stroj ES 499.1001 byl zastižen s osobním vlakem ve stanici Havlíčkův Brod na počátku svého provozu.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
13.09.1981
Místo:
Plzeň hl.n.
Na plzeňském hlavním nádraží byla vystavena i první vyrobená lokomotiva nové řady ES 499.1.
Autor:
Dušan Kelo
Datum:
00.00.1986
Místo:
Depo Bratislava hlavné
Prototypový stroj ES499.1001 na jedné ze svých několika zkušebních jízd v depu v Bratislavě. Na snímku autora se právě chystá na přípřež vlaku Balt-Orient. Strojvedoucím byl pan Jaroslav Blažek z depa Jihlava. Ten zde prováděl také zkoušky lokomotivy S499.2001.
Autor:
Dušan Kelo
Datum:
00.06.1986
Místo:
Depo Bratislava hlavné
V RD Bratislava byl v rámci zkoušek prototypové lokomotivy ES499.1001 pořízen mimo jiných komponentů lokomotivy, také snímek stanoviště. Na autorově záběru vidíme detail pultu strojvedoucího, tlačítkovou volbu ARR.
Autor:
David Prause
Datum:
16.06.1990
Místo:
Praha-Masarykovo n.
Prvé vyrobené "eso" 363.001-9 bolo autorom zachytené v stanici Praha střed po príchode so svojím vlakom z Jihlavy.
Autor:
David Prause
Datum:
22.07.1994
Místo:
Jihlava
První vyrobené lokomotivy původně značené jako ES 499.1001 + ES 499.1002 zachytil autor společně ve stanici Jihlava, přesně ve "šturcu" na dobronínském zhlaví.
Autor:
Rostislav Kolmačka
Datum:
16.09.2001
Místo:
Depo Přerov
V přerovském depu bylo zastiženo prototypové "eso" 363.001-9. Na své využití čekaly také místní lokomotivy řady 770.
Autor:
David Prause
Datum:
30.04.2005
Místo:
Depo Brno-Maloměřice
Prototypové "eso" stojí na pracovišti v Maloměřicích společně s lokomotivou 363.171.
Autor:
David Prause
Datum:
04.09.2005
Místo:
Kutná Hora hl.n.
Setkání prvního prototypu a laminátky 230.066-3 ve "stykové" stanici Kutná Hora zachytil autor v září roku 2005.
Autor:
Aleš Krška
Datum:
17.12.2009
Místo:
Hulín
Čas od času se stane, že i prototypová esa (001+002) zaskočí na vlaku vyšší kvality. Autor jeden takový záskok, při kterém se objevil stroj 363.001-9 v čele vlaku EC 103 Polonia, zachytil při průjezdu stanicí Hulín.
Autor:
Aleš Krška
Datum:
07.01.2010
Místo:
Hulín
Zimní snímek osobního vlaku s prvním esem 363.001-9 pořídil autor ve stanici Hulín.
Autor:
Marek Štěpánek
Datum:
26.08.2011
Místo:
Bohumín
V horké srpnové noci odpočívalo prototypové eso 363.001-9 na další ranní výkon. Autor ho zvěčnil ve stanici Bohumín.
Autor:
Aleš Krška
Datum:
29.09.2011
Místo:
Břest
V traťovém úseku mezi zastávkou Břest a stanicí Hulín bylo zachyceno "prototypové eso" s vlakem Os 4216.
Autor:
Aleš Krška
Datum:
07.11.2011
Místo:
Hulín
S osobním vlakem se ze stanice Hulín chystá k další jízdě "první eso" brněnského DKV.
Autor:
"Heinz"
Datum:
22.10.2013
Místo:
Brno-Maloměřice
S osobním vlakem č.4710 do Letovic odjíždí z Brna prototypové "eso" 363.001-9.