534.0374


Tato galerie byla zobrazena: 2212×.

Autor: Josef Motyčka
Datum: 10.10.1977
Místo: Praha hl.n.

25. března 1947 vykonala Technicko-bezpečnostní zkoušku lokomotiva 534.0374 a o tři dny později byla přidělena výtopně Žilina. Do depa Praha-Vršovice přešla v listopadu 1961. 23. února 1965 byla navrácena zpět do provozu po provedené LG opravě v Plzni, ale nyní nově s dyšnou Giesel. Od 18. 2. 1975 se lokomotiva objevuje v depu Kladno. V říjnu 1977 je k vytápěcím účelům přesunuta do Vršovic. 26. listopadu 1977 došlo u lokomotivy k závažné mimořádné události, kdy praskl obvodový svár parojemu přímo v Praze na hlavním nádraží. Ten byl tlakem vystřelen a dopadl na čtvrté nástupiště. Mimořádnost se obešla bez zranění, ale měla dalekosáhlý důsledek. V listopadu 1977 je zakázáno využívat k vytápění parních lokomotiv na pražském hlavním nádraží a Masaryčce. Rovněž byly všechny lokomotivy 534.03 se svařovanými parními dómy odstaveny a musely projít mimořádnými kotlovými prohlídkami. 534.0374 byla po této události odtažena do Kladna a 15. května 1978 odeslána do Zdic k likvidaci.