Autor:
sbírka: Roman Libra
Datum:
00.00.1934
Místo:
Most
25. července 1933 byla provedena tlaková zkouška kotle 15640 pro budoucí lokomotivu 464.001. Ta byla ČSD prozatimně předána závodem ČKD 2. listopadu 1933 a po TPZ dne 24. 11. 1935 (úsek Praha - Kolín; 105 km/h) byla přidělena pro rychlíkovou službu do depa Chomutov. Zachycena byla v roce 1934 neznámým fotografem ve stanici Most. Lokomotiva je ještě bez kouřových deflektroů, které byly dosazeny až při dílenské opravě na základě výnosu MD 6444/2 ze dne 8. 3. 1935
Autor:
sbírka: Josef Motyčka
Datum:
00.01.1972
Místo:
Depo Česká Lípa
Provoz lokomotivy 464.001 se započal v depu Chomutov a společně s dalšími pěti prvními stroji před válkou odešel do Prahy. Zde však nesetrval dlouho - válku přečkal v depu Brno (vozba rychlíků do Jihlavy), kam byl předán po provedené hlavní opravě v dílnách Plzeň. V roce 1955 odchází do Plzně a o čtyři roky později do České Lípy. Na následujících necelých dvacet let se "jednička" stala ikonou České Lípy. Zde byla taky vyřazena a odstavena k likvidaci do místního kovošrotu. Pro vznikající skanzen v České Třebové však byla z kolony čekajících strojů k likvidaci vytažena a v roce 1978 přesunuta do České Třebové.
Autor:
Jan Kužílek
Datum:
12.10.2008
Místo:
Chrenovec
U Chrenovce byl dne 12.10.2008 vyfocen zvláštní nákladní vlak, vedený prievidzskou "ušatou" 464.001, pro kterou to byla premiéra na trati po vykonané opravě.
Autor:
Adam Gajdoš
Datum:
21.09.2013
Místo:
Horná Štubňa obec
Prievidzská "Ušatá" 464.001 si rezko vykračuje zárezom pred zástavkou Horná Štubňa obec v čele mimoriadneho vlaku Prievidza-Diviaky-Banská Bystrica-Zvolen-Prievidza, ktorý bol vypravený za účelom rozlúčky s touto elegantnou mašinou, ktorej krátko na to "prepadol kotol".
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací