Autor:
sbírka: Jiří Šenk
Datum:
00.00.1942
Místo:
Depo Praha Masarykovo n.
Ve válečné době byla výtopna Praha střed domovem nejen pro lehkonohá Mikáda, ale i pro flotilu lokomotiv řady 464.0. Ze čtyř strojů této řady se dá rozpoznat jen dva - stroj 464.057 v popředí a 464.053 jako druhý z leva. Všechny stroje jsou opatřeny písmeny "V" a z důvodu nočního zatemnění rovněž bílými částmi čelníků. Stroj s inventárním číslem "53" se dochoval do dnešních dní.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
01.07.1972
Místo:
Praha-Těšnov
V poslední den provozu depa a železniční stanice Praha Těšnov byla Ivanem Šnáblem zachycena 464.057, schovávající se za tendrem lokomotivy 464.009. Pokud bychom se zabývali životopisem lokomotivy 464.057, zjistíme, že 29. 12. 1938 byla předána od výrobce do výtopny Praha Masarykovo n. Během války navštívila Lužnou - Lišany a taky depo v Bubnech. Po válce se střídavě vyskytuje na Masaryčce, Bubnech a na Smíchově. 8. května 1953 na dva roky odešla do Vrútek, aby se v červnu 1955 stala novou posilou v depu Turnov. Během jejího působení v Turnově často zajížděla i do Prahy Těšnova, kde v první červencový den roku 1972 lokomotivu potkala nehodová událost, kdy došlo k odtrhnutí pravého kouřového deflektoru, stejně tak jako stupaček. Vzpomene si někdo na podrobnosti této události?
Dodejme, že za 16 dní od pořízení snímku byla lokomotiva 464.057 předána z Turnova do Letohradu. Zrušena byla tamtéž 13. 6. 1974. Zanikla na přelomu let 1976/1977 v Modřicích.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací