Autor:
sbírka: Josef Motyčka
Datum:
22.12.1975
Místo:
Praha-Velká Chuchle
Životopis lokomotivy 475.1134 je poměrně fádní; nevystřídala mnoho dep, vlastně jen dvě. Po vyzkoušení a vykonání technicko-bezpečnostní zkoušky byla přiřazena do depa Cheb. Zde setrvala v provozu 11 měsíců, aby přešla opět do Plzně a zůstala zde až do svého vyřazení 12. 12. 1978. Patřila mezi nejlepší a dlouho jezdila se zrychlenými osobními vlaky a rychlíky na Prahu. 12. 11. 1978 odvezla poslední osobní vlak v parní trakci mezi Plzní a Domažlicemi. Ostatně o konci její provozní kariery jsme už psali a její konec je zde rovněž zdokumentován Zdeňkem Brožkem barevným snímkem z června 1991.
Autor:
Miroslav Kubelka, sbírka: Jiří Šenk
Datum:
00.09.1977
Místo:
Plzeň-Jižní Předměstí
Od roku 1952 patřila do inventárního stavu depa Plzeň lokomotiva 475.1134. V naší galerii jsme se s ní již seznámili, ale jen jako se zuboženým vrakem. V depu Plzeň byla lokomotiva zrušena 12. 12. 1978. Měsíc před svým zrušením to byla právě 475.1134, která uzavřela provoz "vysokých kol" v depu Plzeň. V onen 12. listopad 1978 vezla poslední parní vlak do Domažlic. O tři roky později byl ukončen provoz parních lokomotiv v depu Plzeň (a u ČSD) definitivně!
Autor:
Zdeněk Brožek
Datum:
00.06.1991
Místo:
Podkováň
Parní lokomotiva 475.1134 byla zrušena 12.12.1978 a převedena na vytápěcí kotel K 716 ( přeznačena byla v Plzni dne 5.7.1979 ). Osud ji zavál do zajímavého místa, měla vytápět prostory pivovaru Podkováň ( umístěna byla na zrušené trati Skalsko-Chotětov ), ovšem nedopadlo to dle představ majitele a v létě roku 1991 byla v tamní stanici seešrotována.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací