Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
12.09.1981
Místo:
Depo Lužná u Rakovníka
556.0244 byla zachycena Ladislavem Kroulem v areálu depa Lužná u Rakovníka. Jak je z fotografie patrné, z provozu byl "štokr" vyřazen teprve nedávno - 16. 3. 1981. "Štokr" 556.0244 byl dlouhá léta typický pro LD Česká Třebová. Z důvodu elektrifikace hlavního tahu a přísunu nových elektrických lokomotiv však pro něj ubývalo práce, a tak jako jeden z posledních Českou Třebovou definitivně opustil a od 20. 6. 1975 patřil do depa Louny; zde byl v roce 1981 zrušen. Po svém zrušení byl navržen na vytápění, a tak pro potřeby depa v Lužné u Rakovníka, se v průběhu roku 1981 stává vytápěcím kotlem K 796. Společně s K 803 je do roku 1983 schopný vlastního pohybu. Následuje oprava a rekonstrukce v ŽOS České Velenice, kde je lokomotivě odebrán pohon a zejména pátá spřažená náprava pro lehčí odklízení popelu. Svou vytápěcí kariéru 556.0244 ukončila v průběhu první poloviny devadesátých let. Zlikvidována byla jako vrak teprve nedávno.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
06.04.1987
Místo:
Kladno
"Štokr" 556.0244 sloužil v kladenském depu jako vytápěcí kotel a to pod označením K 796.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
25.11.1987
Místo:
Kladno
Pomyslné střídání stráží bylo zachyceno dne 25.11.1987 u kladenského depa. Již v roli podřadného vytápěcího kotle zde stál "štokr" 556.0244 a poblíž se vyhříval "sergej" T679.1548. Na snímku je tak zobrazena výměna rolí mezi ř. 556.0 a T679.1, kdy "sergeje" čekalo ještě několik let v čele těžkých nákladních vlaků.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací