Autor:
Ryba
Datum:
06.04.1932
Místo:
Písek
Snímek slavné žatecké 434.207 byl již před rokem uveřejněn na našich stránkách. Na tomto snímku se lokomotiva 434.207 představuje v ještě naprosto původním stavu, v jakém opustila dílny po rekonstrukci ze stroje 170.217 k.k.St.B. Bylo to v té době vlastně sedm let a právě do prosince 1934 byla 434.207 vykazována ve výtopně Tábor, kam směřuje 6. 4. 1932 s osobním vlakem. Do Tábora se pak ještě jednou vrátila - v rozmezí let 1946 až 1949.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
25.03.1978
Místo:
Žatec
Po vzniku ČSD přešlo k nové správě celkem 377 strojů řady 170 kkStB, které byly postupně přeznačovány na řadu 434.0 ČSD. Ne však všechny - v roce 1923 rozhodly ČSD o rekonstrukci těchto sdružených lokomotiv na dvojčité s výrobou nového výkonnějšího kotle. Zakázka na rekonstrukci prvních devíti strojů byla zadána Českomoravské továrně na stroje v Libni. V průběhu roku 1924 a 1925 bylo všech devět strojů rekonstruováno a přeznačeno na řadu 434.2. Mezi ně patřila i lokomotiva 434.207 vyfocená na staniční záloze v Žatci; původně se jednalo o stroj 170.217 kkStB, který prodělal rekonstrukci v roce 1925. „Sedmička“ byla předána do Žatce v roce 1960 z Kralup nad Vltavou. Stroj 434.207 byl s tendrem 516.0231 zrušen v Žatci 15. 8. 1978, přičemž v témže roce byl předán k likvidaci do Kovošrotu Zdice.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací