Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
11.05.2008
Místo:
Dolní Žleb
V roce 1992 dodala Škoda Plzeň železniční společnosti DR 19 sériových lokomotiv továrního typu 80E1, navazujících na prototypový stroj 230.001 z roku 1987. Ani spojení železničních správ DR a DB pro tyto lokomotivy (již předtím k 1.1.1992 přeznačené na řadu 180) neznamenalo nějakou zásadnější změnu v jejich provozu, který se odehrával především na hraničním úseku mezi Drážďany a Děčínem. V souvislosti s dodávkami modernějších lokomotiv začalo v Německu značně atypickým škodováckým lokomotivám práce ubývat, až v roce 2010 byla část z nich odstavena. Jejich provoz u DB byl v roce 2014 ukončen úplně a zbylých 16 strojů řady 180 DB odkoupila česká společnost TSS Cargo. I když plány s nimi byly veliké, až na počáteční zkušební provoz toho "bastardy" u TSS najezdily minimum a poslední roky nejezdí už vůbec. Jednou z lokomotiv, které se k TSS Cargo v roce 2014 dostaly, byla i poslední vyrobená 180.020-0. Na snímku je zachycena 11.5.2008 v Dolním Žlebu, ještě v majetku DB.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
03.02.2012
Místo:
Štětí
Kontejnerový Nex 41383 byl 3.2.2012 vyfotografován v mezistaničním úseku Štětí - Liběchov. Lokomotiva DB 180.020-0 je poslední z dvaceti lokomotiv tohoto typu dodaných ze Škody Plzeň do Německa.
Autor:
Aleš Krška
Datum:
13.05.2016
Místo:
DPOV Přerov
"Bastard" 180.020-0 ( TSS-C ) byl v květnu roku 2016 opětovně přistaven do opravy v DPOV Přerov.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací