Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
15.03.1980
Místo:
Čelákovice
17. dubna 1974 propadla kotlová způsobilost lokomotivy 464.202. Jejím posledním výkonem těsně před propadnutím kotle byl osobní vlak do Hrubé Vody s četou Svozil/Hrazdil. Poté byla lokomotiva odstavena v prostoru depa Olomouc, ale ne dlouho. Ještě před úředním zrušením byla lokomotiva převezena do depa Nymburk, kde společně s 477.060 odjela do depozitáře NTM Praha v Čelákovicích. Zde následně stala dlouhé roky a jen výjimečně se k ní dostali nadšenci železnice a lokomotiv. Před slavnostním ukončením provozu roku 1980 v Liberci byla Ing. Jindřichem Bekem vynesena myšlenka o vzhledové opravě 464.202 a 477.060, která již brzy měla nabrat spád. 15. 3. 1980 byly lokomotivy prohlednuty a byla zahájena příprava na přepravu několik let odstavených lokomotiv. V květnu 1980 byla 464.202 přepravena do depa Nymburk, kde brzy na to byla zahájena její vzhledová oprava.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
18.08.1980
Místo:
Příšovice
Na samém začátku srpna 1980 byl proveden finální lak připomínající vzhled po vyrobení lokomotivy. 18. srpna 1980 pak proběhla přeprava opravených 464.202, 477.060 a zatopené 387.043 libereckým štokrem 556.0457 v trase Nymburk - Liberec. Velkolepá výstava v Liberci k ukončení parního provozu byla zahájena 23. 8. 1980 a trvala do 9. září.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
25.06.1989
Místo:
Brno BVV
Mezi vystavenými exponáty byla i celkem známá 464.202 z depozitáře v Čelákovicích. Až v roce 1992 se dostane do rukou nového Parostrojního spolku pod depem Olomouc, kde pak v následujících letech proběhlo její zprovoznění. Dodnes je provozuschopným exponátem muzea v Olomouci.
Autor:
Parostrojní spolek Olomouc
Datum:
00.12.1993
Místo:
Depo Olomouc
Tato fotografie vznikla po hrubém dokončení opravy 464.202. Zanedlouho nastalo první zatopení lokomotivy a 15. 12. 1993 i první ujeté metry na koleji "pod strojmistry". Po teto první zkoušce nastalo další dolaďování a dokončení opravy.
Autor:
Parostrojní spolek Olomouc
Datum:
30.06.1994
Místo:
Depo Olomouc
Je 30. červen 1994 - po více než dvou letech úsilí se 464.202 vrací po úspěšně provedené Technicko-bezpečnostní jízdě pod dozorem legendy - Ing. Jindřicha Hály. Během této zkoušky "dvěstadvojku" vedl její strojvedoucí Mirek Svozil - ten, který v dubnu 1974 dělal její poslední směnu. Ostatně až do současnosti je otcem této lokomotivy - člověk, který ji zná do posledního šroubku!
Autor:
Josef Mandys
Datum:
1.10.1994
Místo:
České Velenice
Nedlho po svojom sprevádzkovaní bola nádherná 464.202 zachytená v Českých Velenicích.
Autor:
Parostrojní spolek Olomouc
Datum:
00.00.1995
Místo:
České Velenice
Ve stanici České Velenice stojí 464.202 s týmem, který stál u znovuzrození lokomotivy. Po prvním veřejném představení na rakouském parním festivalu ve Strasshofu se lokomotiva velmi rychle stala vyhledávaným strojem nejen našich, ale i zahraničních fanoušků.
Autor:
Václav Rubeš
Datum:
15.10.1995
Místo:
Depo Valašské Meziříčí
Lokomotivy řady 464.2 byly posledními parními lokomotivami vyvíjenými u nás. Uvažovala se o jejich výrobě v polských lokomotivkách, ale z výroby sešlo a tak obě lokomotivy byly jen torzem zamýšlené řady. Byly přiděleny do výtopen Smíchov (464.201) a Jihlava (464.202).Na konci padesátých let přešla lokomotiva 464.201 do Jihlavy kde obě jezdily s rychlíky. Později byly převedeny do Brna, odkud vozily osobní vlaky do Svitav, České Třebové či Havlíčkova Brodu. Naposledy byly umístěny v Olomouci kde jezdily s rychlíky okruhem přes Krnov, Glucholazy, Ramzové sedlo, Šumperk do Olomouce. Autor zdokumentoval stroj 464.202 ve Valašském Meziříčí.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
05.05.1996
Místo:
Depo Chomutov
Mezi Chomutovem a Karlovými Vary si olomoucká "rosnička" odvezla hned několik osobních vlaků a rychlíků. Právě 464.202 na této akci odvezla nejtěžší vlak - byl jím rychlík o 14 vozech; bez postrku.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
05.05.1996
Místo:
Kadaň-Prunéřov
Jednou z nejkrásnějších žab žijících u nás je rosnička Rosnička zelená. Když ale uslyšíte pojem Rosnička ve spojení se železnicí, brzy zjistíte, že se jedná o přezdívku parní lokomotivy 464.202, která má se žabkou společnou zelenou barvu. Parní lokomotiva 464.202 byla postavena v roce 1956 v lokomotivce Škody Plzeň, která se tehdy nazývala Závody V. I. Lenina. Jednalo se poslední typ parní lokomotivy vyvinutý pro Československé státní dráhy. Na snímku je autorem zastižena v Kadani v čele zvláštního parního vlaku.
Autor:
Jiří Vobecký
Datum:
05.07.1996
Místo:
Lipová Lázně
Ve stanici Lipová Lázně se k odjezdu chystá parní lokomotiva 464.202 z olomouckého depa. Fotografie navozuje atmosféru 70. let, kdy zde tento stroj byl pravidelně nasazován na osobních vlacích z Olomouce.
Autor:
Ivan Bednařík
Datum:
02.06.1998
Místo:
Zlín střed
V rámci volební kampaně strany ČSSD zavítal dne 2.6.1998 do Zlína zvláštní vlak, který přivezla olomoucká "rosnička" 464.202.
Autor:
Jiří Vobecký
Datum:
28.06.1998
Místo:
Hradec nad Moravicí
Na zvláštních parních vlacích do Hradce nad Moravicí byla 28.6.1998 netradičně nasazena olomoucká "rosnička" 464.202, která tak nejen svou vahou převažovala nad typickou lokálkovou soupravou.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
13.09.1998
Místo:
Křimov
Elegantní "Rosnička" 464.202 je na snímku autora zastižena ve stanici Křimov.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
30.01.1999
Místo:
Ramzová
Ramzová - vrcholova stanice Slezského semeringu a spása topičů. 464.202 právě zdolala poslední stoupání - odlesk pravidelného provozu pro roky 1972/1973.
Autor:
Jiří Navrátil
Datum:
15.04.2014
Místo:
Depo Lužná u Rakovníka
"Rosnička" 464.202 se podrobuje opravě v dílnách v Lužné u Rakovníka.
Autor:
Jiří Navrátil
Datum:
12.09.2014
Místo:
Depo Lužná u Rakovníka
Čerstvě opravená 464.202 se projíždí po depu v Lužné u Rakovníka.
Autor:
Jiří Navrátil
Datum:
12.06.2016
Místo:
Depo Olomouc
Studená "rosnička" 464.202 se předvádí u nově opraveného a nainstalovaného vodního jeřábu v domovském depu v Olomouci.
Autor:
Jiří Navrátil
Datum:
24.09.2016
Místo:
Depo Olomouc
Tady jsem doma! To si říká parní krasavice 464.202, která se před malou chvílí vrátila do domovského depa v Olomouci. Je krátce po 22 hodině dne 24.9.2016 a lokomotiva i s její četou se chystají na odpočinek po jízdách v ostravském uzlu. V roce 2016 oslavila své neuvěřitelné šedesátileté narozeniny. Tabulka s číslem 464.201 se na nějakou dobu uschová v depu a použije se na vhodnou jízdu.
Autor:
Radim Škopec
Datum:
21.10.2016
Místo:
Krnov
Během několikadenní akce na trati 310 bylo možné zachytit olomouckou "rosničku" 464.202 se soupravou zelených ypsylonů mezi Olomoucí a Krnovem. Na snímku je zachycen jeden ze zvláštních vlaků pro fotografy zachycen na odjezdu z Krnova směrem do Brantic, kde bylo možné zachytit soupravu s místními mechanikami.
Autor:
Radim Škopec
Datum:
21.10.2016
Místo:
Brantice
Zvláštní vlak pro fotografy v čele s "rosničkou" 464.202 byl zachycen na konci října na vjezdu do stanice Brantice s mechanickými návěstidly německého vzoru, které se pomalu, ale jistě, blíží ke svému konci.
Autor:
Jiří Navrátil
Datum:
22.10.2016
Místo:
Milotice nad Opavou
Rosnička 464.202 se na podzim 2016 ukázala v čele objednaného vlaku pro německé fanoušky na trase Olomouc - Krnov a zpět. Na snímku z Milotic nad Opavou vyčkává na odhlášku za rychlíkem.
Autor:
Jiří Navrátil
Datum:
22.10.2016
Místo:
Dětřichov nad Bystřicí
Setkání generací proběhlo ve stanici Dětřichov nad Bystřicí, zde se setkal rychlík směřující do Olomouce, v čele s řídícím vozem 943.004 (80-29 004), a parní krasavice 464.202 se zvláštním vlakem pro německé fotografy.
Autor:
Jiří Navrátil
Datum:
03.12.2017
Místo:
Olomouc-Řepčín
V rámci akce "Olomoucký Mikuláš 2017" byla pořízena fotografie, na které se představuje olomoucká lokomotiva 464.202, vedená zkušenou rukou Franty Šrámka, vyjíždějící ze stanice Olomouc - Řepčín a směřující do zastávky Horka nad Moravou. "Rosnička" svádí nerovný boj s osobním automobilem, nakonec ovšem vyhraje z důvodu čekání automobilu na nedalekém železničním přejezdu