Autor:
Lumír Kunc
Datum:
00.00.1984
Místo:
Depo Praha-Vršovice
V roce 1984 byla zachycena lokomotiva 556.053, již přeznačená na vytápěcí kotel K 800, v depu Praha - Vršovice. Její život byl v pravdě pohnutý. Ke konci provozu byla známá mezi železničními fanoušky a její vzhled a obliba vedla ke snaze tuto lokomotivu zachovat a to dokonce v provozním stavu. Osud tomu chtěl jinak. 24. 6. 1969 přišla z depa Zvolen do České Lípy. V roce 1972 je přidělena do strojové stanici Rumburk (za 556.0129), kde se stala místní "leštěnkou" a nasazením na nákladní vlaky do německého Ebersbachu velmi fotografovanou lokomotivou. V březnu 1973 prodělala poslední hlavní opravu v Českých Velenicích, díky čemuž německé hranice přejela naposledy v červnu 1980. K 30. březnu 1981 již byla vedena v Praze - Vršovicích. V následujících měsících byla v záloze dráhy, přičemž několik dnů vytápěla olejárnu. 26. 9. 1981 "třiapadesátce" propadla způsobilost kotle; 13. října 1981 byla zrušena a 4. prosince téhož roku převedena na vytápěcí kotel K 800. V té době je již vytvořena úvaha o jejím budoucím zachování; se sníženým tlakem 10 atm vytápěla objekty do roku 1986. V roce 1987 byl kotel převezen do ŽOS České Velenice na opravu. Během prací však byly objeveny závady, které by si vyžádaly značné náklady, a tak oprava byla přerušena. Po přivezení kotle zpět do Prahy v prosinci 1988 následovala jeho likvidace v Kovošrotu v Praze - Hostivaři. Místo 556.053 byla vybrána, a do roku 1996 provozována, lokomotiva 556.0298 (K817), která je v současné době uváděna znovu do provozního stavu v Muzeu ČD Lužná u Rakovníka.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací