Autor:
Jaroslav Valeš
Datum:
18.04.1997
Místo:
Trojanovice
Poblíž hlásky Trojanovice ( tr. úsek Kunčice pod Ondřejníkem - Frenštát pod Radhoštěm ) projížděl osobní vlak 3110, který měl v čele valašskou lokomotivu 750.042-4.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
26.05.1997
Místo:
Kunčice pod Ondřejníkem
Ve stanici Kunčice pod Ondřejníkem zastavil brejlovec 750.042-4, který vezl osobní vlak složený ze zelených pater.
Autor:
Jaroslav Valeš
Datum:
21.03.1998
Místo:
Bystřice pod Hostýnem
Osobní vlak 3108 ( Ostrava hl.n. - Kojetín ) přijíždí do Bystřice pod Hostýnem a v jeho čele je zachycen valašský stroj 750.042-4.
Autor:
Marek Štěpánek
Datum:
19.01.1999
Místo:
Frenštát pod Radhoštěm
Mezi Frenštátem pod Radhoštěm a Kunčicemi pod Ondřejníkem projížděl osobní vlak 3137 a v jeho čele tlumeně duněl stroj 750.042-4 z depa Valašské Meziříčí.
Autor:
Petr Zgut
Datum:
15.09.1999
Místo:
Kunčice pod Ondřejníkem
Brejlovec 750.042-4 projíždí krásnou krajinou u Kunčic pod Ondřejníkem v čele "zelených pater" jako vlak Os 3133.
Autor:
Miroslav Boška
Datum:
24.05.2001
Místo:
Depo Valašské Meziříčí
"Brejlovec" 750.042-4 čekal v domovském depu ve Valašském Meziříčí na další nasazení. Lokomotiva byla známa svým šikmým výstražným pruhem, který měly již jen její dvě kolegyně 750.119-0 a 750.121-6, ovšem každá byla lehce rozdílná.
Autor:
Petr Malý
Datum:
02.07.2002
Místo:
Frýdek-Místek
S osobním vlakem 3114 ( Ostrava hl.n. - Frenštát pod Radhoštěm ) se rozjídží ve stanici Frýdek-Místek lokomotiva 750.042-4.
Autor:
Petr Zgut
Datum:
21.11.2003
Místo:
Kunčice pod Ondřejníkem
750.042-4 se vrací na postrku Pn 60964 z Kunčic pod Ondřejníkem do Valašského Meziříčí, aby následně mohla dělat postrk dalšímu odklonovému nákladnímu vlaku směr Ostrava.
Autor:
Petr Zgut
Datum:
21.11.2003
Místo:
Kunčice pod Ondřejníkem
Pod označením 2. nsl 60964 projížděla dvojice strojů 750.042-4 + 750.119-0 krásnou přírodou u Kunčic pod Ondřejníkem.
Autor:
Petr Malý
Datum:
16.06.2004
Místo:
Frenštát pod Radhoštěm
Ve stanici Frenštát pod Radhoštěm čekala na svůj další výkon lokomotiva 750.042-4.
Autor:
Tomáš Hegar, sbírka: Aleš Krška
Datum:
31.12.2005
Místo:
Depo Valašské Meziříčí
Depo ve Valašském Meziříčí nasazovalo během zimní sézony 2005/2006 stroj 750.042-4 na protahování tratí v okolí, zejména úseky u Osíčka a Veřovic daly této lokomotivě zabrat.
Autor:
Martin Nesrsta
Datum:
23.01.2006
Místo:
Kroměříž
750.042-4 je společně se svou kolegyní 754.025-5 nachystána na výjezd z "plynárenské" koleje depa Kroměříž k dalším výkonům.
Autor:
Martin Nesrsta
Datum:
13.03.2006
Místo:
Dobrotice
"Bumlák" Mn 81051 ( Hulín-Bystřice p.H. ) se blíží k obci Dobrotice a v jeho čele duní ostravská "nulka" 750.042-4.
Autor:
Rostislav Kolmačka
Datum:
10.08.2006
Místo:
Kojetín
Strojvedoucí Jiří Alán z pracoviště v Kroměříži vede stroj 750.042-4 v čele ložené soupravy skašovského štěrku. Ve stanici Kojetín vlak převezme některý ze "šestikoláků" řady 181 nebo 182.
Autor:
Martin Nesrsta
Datum:
15.08.2006
Místo:
Kojetín
Na "Skašovech" byla v roce 2006 nasazena i "nulka" 750.042-4. Na snímku se v Kojetíně chystá na jízdu s prázdnými sypáky na vlečku štěrkoven, která je umístěna na trati do Tovačova.
Autor:
Rostislav Kolmačka
Datum:
12.10.2006
Místo:
Kojetín
Valmezská "legenda" 750.042-4, vedena kroměřížským strojvedoucím p. Pavlem Pospíšilem, přivážela 12.10.2006 vlak ložený skašovským štěrkem do Kojetína.
Autor:
Petr Zgut
Datum:
31.03.2007
Místo:
Mořkov hl.trať
750.042-4 projíždí se spěšným vlakem 1642 fotogenickým úsekem poblíž zastávky Mořkov hlavní trať.
Autor:
Aleš Krška
Datum:
10.06.2008
Místo:
Ostrava-Kunčice
Bohumínský stroj 750.042-4 se rozjíždí s osobním vlakem ze stanice Ostrava-Kunčice.
Autor:
Petr Zgut
Datum:
25.06.2008
Místo:
Lískovec u Frýdku
750.042-4 se blíží k Lískovci u Frýdku s osobním vlakem 3114. Tou dobou byla již vedena jen jako záložní za turnusovou řadu 754.
Autor:
David Maštalíř
Datum:
28.08.2009
Místo:
DPOV Nymburk
Bohumínská "nulka" 750.042-4 byla vyfocena během probíhající vyvazovací opravy v DPOV Nymburk.
Autor:
Petr Hanko
Datum:
29.10.2010
Místo:
Čeladná
Lokomotiva 750.042-4 DKV Olomouc, PJ Bohumín prodělala v roce 2010 jako jediná své řady u ČD vyvazovací opravu v jejímž rámci byl i nový lak, tentokrát však v nechvalně známém najbrtu. Snímek ji zachycuje v podzimním podvečeru s Os 3124 z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm poblíž bývalého závorářského stanoviště Nyklovice v úseku Čeladná a Kunčice pod Ondřejníkem.
Autor:
Petr Zgut
Datum:
30.12.2010
Místo:
Kunčice pod Ondřejníkem
V závěru roku 2010 zastihl autor u Kunčic pod Ondřejníkem stroj 750.042-4 v čele vlaku Os 3124.
Autor:
Petr Zgut
Datum:
30.12.2010
Místo:
Kunčice pod Ondřejníkem
Moc pěkný zimní snímek se podařil autorovi pořídit na sklonku roku 2010. Lokomotiva 750.042-4 ve stavu po Mvy najíždí další kilometry v čelech osobních vlaků. Tentokrát je to Os 3121.
Autor:
Petr Malý
Datum:
29.05.2011
Místo:
Kunčice pod Ondřejníkem
V čele osobního vlaku Os 3142 do Frenštátu pod Radhoštěm byla zachycena bohumínská "nulka" 750.042-4 v úseku mezi Čeladnou a Kunčicemi pod Ondřejníkem.
Autor:
Aleš Krška
Datum:
18.12.2013
Místo:
Olomouc hl.n.
Na olomouckém hlavním nádraží se skládala souprava vlaku Sv 1306, na jejím konci byly lokomotivy 750.042-4+750.308-9+749.257-2, které byly odváženy k deponii do depa v České Třebové.
Autor:
Daniel Forejtar
Datum:
03.09.2014
Místo:
Depo Olomouc
Jako zásobárna náhradních dílů stojí v olomoucké rotundě odstavená a odvodněná "nulka" 750.042-4, která si po dílnách, jako záložní stroj PJ Bohumín, zajezdila pouhé tři roky.
Autor:
Karel Urban
Datum:
13.02.2018
Místo:
Depo Česká Třebová
Memento hlouposti, i tak by se dal nazvat snímek kabiny ze sešrotované lokomotivy 750.042-4 v České Třebové, která v roce 2010 prošla vyvazovací opravou v Nymburku. Poté jezdila jen pouhé 3 roky, následně byla odstavena a zrušena. Nějakou dobu sloužila jako zdroj náhradních dílů a v dubnu roku 2017 byla sešrotována. Hořkou tečkou tohoto příběhu je to, že byla navržena na muzejní zachování a po jejím sešrotování již není žádný stroj této řady u ČD a tak se dostaly ke slovu myšlenky o zachování některé lokomotivy ř. 750 z ČD Carga. A řeší to stejný vedoucí, který nařídil odstavení 750.042 z provozu, život je někdy opravdu hořký ...