Autor:
ŠKODA Plzeň, sbírka: Michal Štrublík
Datum:
00.03.1952
Místo:
Plzeň
Poslední počin akademického malíře - zaměstnance Škodových závodů - Viléma Kreibicha, byly usměrňovací kouřové plechy lokomotivy 556.020. Tyto atypické kouřové deflektory byly z výroby dosazeny na zkoušku jen u "dvacítky" a ta s nimi jezdila až do svého zrušení. Byla společně se stroji 556.003 a 556.044 v hledáčku továrních fotografů, kteří ji zaznamenali nejen ve výrobním závodě, ale i při zkušební jízdě v okolí Plzně. Lokomotiva byla dokončena a vyzkoušena v březnu 1952. Na rozdíl od předchozích devatenácti strojů ji nepotkalo odstavení, ale celkem brzy obdržela svůj tendr - první své řady - 935.201, vyrobený v Tatře Kolín. "Dvacítka" absolvovala Technicko-policejní jízdu 13. června 1952 a byla zařazena do depa Olomouc. Celý svůj život byla věrná Moravě a Slezsku - sloužila v depech Olomouc, Bohumín, Přerov a Krnov. 16. března 1978 byla u ČSD zrušena i s tendrem 935.201 v depu Olomouc.
Dodejme ještě, že další tendr 935.202 dodala Tatra Kolín až v květnu 1952, a tak druhou zprovozněnou a do provozu uvedenou lokomotivou byla až 556.044, která se právě stala nejvíce zdokumentovaným strojem řady 556.0 rodným závodem.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací