477.033


Tato galerie byla zobrazena: 3352×.

Autor: Evžen Stříbrnský, sbírka: Jan Novotný
Datum: 00.00.1969
Místo: Valašské Meziříčí

10. května 1952 vykonala TBZ nová lokomotiva 476.133, která v následující den připadla výtopně Brno. 12. května 1957 byla předána do depa Bohumín, kde sice nesla již nové označení 477.033, ale byla bez velké rekonstrukce, jež obnášela dosazení předních vodních van (došlo pouze k úpravě zadního vodního prostoru). Lokomotiva se těšila velmi dobré péči nejen v Bohumíně, ale i po jejím předání do Valašského Meziříčí 21. 9. 1968. Snímek, který byl pořízen v zimě 1968/1969, zachycuje čerstvě valašský stroj na odjezdu s osobním vlakem do Ostravy. Valašské Meziříčí opustil, společně s posledními 477.037, 59 a 60, 8. prosince 1970, kdy byl předán do LD Ostrava, PLD Krnov.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 15.08.1974
Místo: Hlubočky

Do stanice Hlubočky brzdí lokomotiva 477.033 se svým osobním vlakem. Patřila k několika mála strojům, které neprošly rekonstrukcí dosazením předních van. Jako 476.133 byla dodána z ČKD do depa Brno a přes Bohumín a Valašské Meziříčí dosloužila v depu Krnov již jako 477.033. Toto depo bylo v posledních letech známé provozem hezky udržovaných "Papoušků". Krnovským depem byly lokomotivy řady 477.0 nasazovány do čela osobních vlaků přes Opavu-východ do Ostravy a na sklonově velmi náročné trati přes Milotice n. Opavou, Bruntál a Hlubočky do Olomouce. Tato trať se vyznačovala a stále vyznačuje svou zrádností, ale i nefalšovanou krásou typickou pro horské tratě. 477.033 byla zrušena 20. 10. 1975. Zlikvidována byla v Polance nad Odrou.