Autor:
sbírka: Michal Štrublík
Datum:
00.00.1957
Místo:
Vrútky
V roce 1957 již naplno probíhala elektrifikace tratí pod pohořím nádherných Tater přes Štrbu. Rychlíky jsou však stále vedeny v "páře", a tak se nám představuje majestátní "Albatros" 498.105. Rok starý stroj náleží pod depo v Žilině a společně se stroji inv. č. 2, 3, 4, 10, 13 a 15 zasahuje do provozu na trati do Košic v turnusové skupině číslo jedna. Zajímavostí snímku je i doplněný pruh přes tendr lokomotivy. Stroje 498.101 až 03 byly bílým pruhem přes tendr (ve výšce ochozu lokomotivy) opatřeny již z výroby. Stroje 498.104 až 15 však pruhem přes tendr opatřeny nebyly a tak je evidentní, že tento "modní" doplněk si místní strojní čety doplnily samy.
Autor:
Ivan Šnábl
Datum:
29.09.1979
Místo:
České Velenice
V areálu depa České Velenice byla zachycena osiřelá 498.105, čekající nikoli na dílenskou opravu, ale na rozložení. Umístění této fotografie mezi aktualizaci věnovanou 498.106, na počátku své muzejní kariéry, má svůj záměr - pro opravu lokomotivy 498.106 byla "stopětka" vybrána jako zdroj náhradních dílů. Kuriózní je pak to, že v prosinci 1977 byla 498.105 v depu Plzeň prohlédnuta kotelním komisařem, který její provoz povolil s přetlakem 11 atm. 16. 12. 1977 se 498.105 vydala, po 4 letech stání, na svou poslední jízdu do Českých Velenic, kam zároveň odvezla 556.0306, a která v následujících měsících prošla dílenskou opravou.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací