464.017


Tato galerie byla zobrazena: 4380×.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.01.1968
Místo: Jedlová

Ještě po druhé světové válce se ve stanici Jedlová dlouhou dobu nakládal z místních rybníků, na řece Chřibská Kamenice, led, který se pak vozil do blízkých i vzdálených hostinců a podniků. Z této krásné, lesem obklopené, stanice se rozjíždí naleštěná 464.017. Vlak veze do Rumburku, kde se po náležité údržbě vrátí do České Lípy. 

Autor: sbírka: Roman Libra
Datum: 00.00.1975
Místo: Benešov nad Ploučnicí

Strojvedoucí pan Libra kontroluje ložiska na stroji 464.017. Byla to tehdy jeho nejoblíbenější lokomotiva této řady na které jezdil. Snímek pochází ze stanice Benešov nad Ploučnicí. Předností lokomotivy je téměř symetrické uspořádání dvojkolí v rámu a velmi dobré vyvážení rotujících a oscilujících hmot. Díky tomu má i při rychlosti 100 km/h klidný chod navzdory průměru pístů 600 mm. Lokomotivy běžně tuto rychlost i překračovaly. Mezi další výhody lokomotivy patřilo i elektrické osvětlení. Konstruktérem lokomotivy byl Ing. Židlický. Konstrukce vycházela z řady 456.0, snížení hmotnosti na nápravu bylo dosaženo zejména změnou pojezdu na uspořádání 2D2. Možná i díky těmto několika technickým údajům byla nejen u pana strojvedoucího tato řada velmi oblíbená.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.08.1976
Místo: Česká Lípa hl.n.

Vozba rychlíků v depu Česká Lípa dlouhá léta patřila lokomotivám řady 354.1. Po příchodu lokomotiv řady 464.0 došlo k jejich přesunu na vozbu osobních vlaků. Další "předání otěží" znamenala pro lokomotivy řady 354.1 konec, "ušaté“ se přesunuly na vozbu osobních vlaků a do čela osobních a spěšných vlaků - tedy turnusové skupiny P01 - přišly moderní lokomotivy řady 477.0. Stroj 464.017 nahradila v rychlíkovém turnuse lokomotiva 477.009. Začalo období barevných a krásných lokomotiv na všemožných výkonech, které obdivně filmovali a fotografovali všichni tehdejší nadšenci a to dokonce i z dalekého zahraničí. Konec však přišel v roce 1976 - příchodem nových strojů řady T478.3. O mnoho starší "ušaté" tak dosluhovaly ve stejné době jako moderní "papoušci" a kolony Kovošrotu za depem se plnily těmito stroji bez ohledu na stáří. I mezi lokomotivami existuje smůla...