Autor:
sbírka: Michal Štrublík
Datum:
00.00.1929
Místo:
Depo Přerov
Po vyrobení se první šestice lokomotiv dostala do rychlíkové služby až v roce 1929. Pro zaškolení personálu byla z Plzně předána jako první 387.001. Stalo se tak 7. září 1928, aby až od 23. února 1929 byly do Přerova předány i zbylé "Mikáda". 17. května 1929 byl s "Mikády" v Přerově zahájen provoz - v turnusu bylo zařazeno pět lokomotiv; šestá byla záložní - bylo jím "Mikádo" 387.002. Lokomotivy byly obsazovány četou sestávající z jednoho strojvedoucího a dvou topičů. Pro jedničku to byli strojvedoucí Rudolf Jaroněk a Rudolf Vařecha.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
00.05.1966
Místo:
Lovosice
Od vyrobení 387.001 nás dělí neuvěřitelných 90. let; od pořízení snímku, na konci úspěšné provozní kariéry stroje, pak 50. roků.
Lokomotiva 387.001 byla zachycena s "raketou", pod vrcholem Lovoš, u železniční stanice Lovosice. Patří již depu Děčín, kam přišla 25. záři 1965 z Chomutova. Ostatně v Chomutově byla jen několik dní, neboť roky před tím jezdila pod Brnem v depu Horní Heršpice a následně Brno - dolní. Zde patřila k nejhezčím strojům, dostala výfukovou dyšnu Kylchap a tendr 935.184. Během války připadla Slovenskému štátu a sloužila ve výtopně Bratislava. V depu Děčín dlouho patřila k turnusovým lokomotivám. 26. května 1968 začal platit nový GVD - první turnusová skupina byla obsazena šesti stroji 498.0, druhá sestávala ze dvou, resp. tří Albatrosů, a třetí turnusová skupina z deseti lokomotiv 387.0. Ty dopravovaly deset párů osobních vlaků mezi Prahou a Děčínem a dále tři nákladní rychloběžky - Rn 4526, Sn 4761 a Ls 10020. 387.001 patřila k posledním třem lokomotivám tohoto typu v Děčíně, které byly naposled v Praze spatřeny na začátku roku 1969. 387.001 byla zrušena 1. června 1970 a 19. 6. 1970 předána k likvidaci Kovošrotu Česká Lípa.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací