Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
21.07.1987
Místo:
Řetenice
Zánovní stroj ověřovací série, E499.3018 prováží stanicí Řetenice vlak Os 6808 z Ústí nad Labem do Mostu.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
29.05.1991
Místo:
Chomutov
Lokomotiva 163.018-5 v čele vlaku osobní dopravy ve stanici Chomutov.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
21.06.1991
Místo:
Ústí nad Labem hl.n.
Ústecký "peršing" 163.018-5 bol s vlakom osobnej dopravy zachytený na tunajšom hlavním nádraží v júni 1991.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
19.11.1999
Místo:
Děčín hl.n.
Pri preprave historického "pancieráku" bol dňa 19.11.1999 v Děčíně zachytený "peršing" 163.018-5.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
14.02.2001
Místo:
Praha-Uhříněves
Stroj 163.018-5 bol s kontajnerovým vlakom zachytený v stanici Praha-Uhříněves.
Autor:
Petr Štefek
Datum:
29.05.2005
Místo:
Ostrava hl.n.
Výchozí stanici Ostrava hlavní nádraží opouští vlak Pn 60114 do Přerova pravého přednádraží v čele s lokomotivou 163.018-5.
Autor:
Marek Štěpánek
Datum:
09.07.2006
Místo:
Poděbrady
V čele vlaku Pn 47429 se dne 9.7.2006 objevil zachovalý stroj 163.018-5.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
27.06.2007
Místo:
Libčice nad Vltavou
Jednou z dvaceti lokomotiv první výrobní série lokomotivní řady E499.3 byla lokomotiva inventárního čísla 018, vyrobená s výrobním číslem Škoda 7964 v roce 1984. Její provozní kariéra v původním jednosystémovém provedení byla ukončena v roce 2010 přistavením tohoto po nehodě poškozeného stroje do firmy Pars Šumperk, odkud se o rok později vrátila do provozu už jako dvousystémová 363.505. Vzhledový stav v jakém byla na modernizaci přistavena, dokumentuje snímek zachycující ji v pozdním odpoledni 27. června 2007 při průjezdu stanicí Libčice nad Vltavou.