Autor:
Aleš Krška
Datum:
13.12.2011
Místo:
Česká Třebová
810.325-1 opouští s osobním vlakem 2. nástupiště stanice Česká Třebová.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
09.09.2015
Místo:
Králíky
Na nádraží v malém a poněkud ospalém městečku Králíky zastavil 9. září 2015 motorový vůz 810.325-1. Tato trošku zastrčená, ale o to krásnější oblast na pomezí Čech a Moravy, zažila nebývalý ruch v letech 1936 až 1938, kdy se Králíky staly sídlem vojenského Ženijního skupinového velitelství III, které v té době řídilo intenzivní výstavbu několika desítek objektů těžkého opevnění a tří dělostřeleckých trzí (Adam, Bouda, Hůrka), díky čemuž se králicko stalo nejlépe opevněnou oblastí našeho pohraničí vůbec. Po přistoupení na Mnichovskou dohodu se tato oblast stává součástí "říše" duní zde exploze děl německé Wermacht, která své zbraně zkoušela právě na zdejších pevnostech. Po válce a odsunu německého obyvatelstva z tohoto kraje, zde opět zaduní exploze, tentokrát už pouze díky výbušninám národního podniku Kovošrot, drancující ze zdejších pevností kvalitní ocel. "Kola světových dějin" se na Kralicku už asi dotočila, ale krásný kraj, plný lesů, pevností a krásné přírody, ten zůstal.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací