Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
27.05.2000
Místo:
Depo Chomutov
Lokomotiva 749.039-4 jako "nová posila" v depu Chomutov. Autorovi zapózovala v "dobré" společnosti strojů 749.234-1 a 749.244-0.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
09.06.2000
Místo:
Depo Chomutov
Lokomotiva 749.039-4 čekala na svůj výkon v LD Chomutov.
Autor:
Jan Bořík
Datum:
25.08.2000
Místo:
Plzeň-Bolevec
S "posilovým" vlakem R 1493 projížděla okolím boleveckých rybníků v Plzni-Bolevci lokomotiva 749.039-4. Autor ji zastihl v poslední etapě její cesty po "žatecké" trati.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
11.05.2001
Místo:
Žabokliky
Křižování ve stanici Žabokliky. V čele rychlíku směr Plzeň lokomotiva 749.039-4, která zaskakovala za chomutovskou 843. I taková byla ještě nedávno podoba vlaků na žatecké trati.
Autor:
Rostislav Kolmačka
Datum:
07.07.2003
Místo:
Ostrov nad Ohří
Dne 7.7.2003 zastavil v Ostrově nad Ohří rychlík vedený výborně udržovaný strojem 749.039-4 z depa Chomutov.
Autor:
Luděk Maxa
Datum:
23.08.2003
Místo:
Vojkovice nad Ohří
Zamračená 749.039-4 v čele vlaku R 670 "Vysočina", byla zachycena autorem nedaleko stanice Vojkovice nad Ohří v horkém srpnovém dni roku 2003. Éra motorových lokomotiv na podkrušnohorské magistrále se začínala pomalu naplňovat.
Autor:
Luděk Maxa
Datum:
24.02.2004
Místo:
Hájek
S rychlíkem číslo 692 u stanice Hájek byla zastižena udržovaná "bardotka" 749.039-4.
Autor:
Luděk Maxa
Datum:
27.03.2004
Místo:
Hájek
749.039-4 na krásném březnovém záběru projíždí v čele vlaku NEx 44172 u vrcholové stanice Hájek.
Autor:
Petr Malý
Datum:
14.07.2004
Místo:
Karlovy Vary
V Karlových Varech byla zvěčněna velmi pěkná bardotka 749.039-4. Lokomotiva prošla ještě opravou a byl na ní aplikován reklamní nátěr AŽD.
Autor:
Dušan Mrňa
Datum:
27.01.2005
Místo:
Klášterec nad Ohří
Turnusová chomutovská zamračená 749.039-4 překonává s R 241 "Vsacan" údolí Ohře v Klášterci.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
07.09.2006
Místo:
Praha-Horní Měcholupy
Před samotným zahájením rekontrukcí lokomotiv řad 751 a 752 na elektrické vytápění vlakových souprav, bylo v roce 1991 rozhodnuto provést dvě prototypové rekonstrukce, pro které byly vybrány stroje 751.039 a 751.051. Jako první byl dokončen jihlavský prototyp, původní 751.039. Na ní byla v první polovině roku 1992 provedena samotná rekonstrukce a po ní vykonala 28. července 1992 v úseku Jihlava - Havlíčkův Brod novou TBZ. Následující den dostala tabulky s novým označením 749.039 a k 2. srpnu 1992 byla přečíslována i administrativně a následně byla nasazena do provozu. Postupem let se dostala do Prahy, kde byla vršovickým depem nasazována na nejrůznější výkony - od osobních vlaků na posázavském Pacifiku, přes nákladní dispečerku S13, až po různé mimořádné výkony. Jedním z nich byla i napěťová výluka mezi Hostivaří a Uhříněvsí 7.9.2006, na níž byla zamračená 749.039-4 zachycena u Horních Měcholup na přípřeži elektrické jednotky 451.095+096 na vlaku Os 9127.
Autor:
David Prause
Datum:
04.04.2009
Místo:
Březnice
Krátky rýchlik z Prahy do Českých Budějovic je práve vypravovaný zo stanice Březnice. Do jeho čela bol nasadený pražský stroj 749.039-4.
Autor:
Vojtěch Gášek
Datum:
19.03.2012
Místo:
Brumov
Nezvyklá návštěva na Valašsku - 749.039-4 s měřícím vozem radiových sítí přejíždí most před říčku Brumovku v Brumově-Bylnici.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
15.05.2013
Místo:
Praha Masarykovo n.
Měřící vlak Služ 10583, jenž byl součástí měřících jízd na pražských spojkách 15. května 2013, je na snímku zachycen s tehdy ještě vršovickou 749.039-4, jak po Negrelliho viaduktu vjíždí do žst. Praha Masarykovo nádraží.
Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
03.07.2015
Místo:
Kladno
Dalším významným mezníkem lokomotivy 749.039-4 byl její odprodej ke společnosti AŽD PRAHA. Z depa PRAHA - Vršovice byla odvezena dne 4.3.2015 lokomotivou 753.197-3 jako 1.násled Os 63570, z Hostivic lomeno 1.násled Os 9850 do dílen Radka Šauera, kde prošla důkladnou prohlídkou. Na lokomotivě je zrovna kontrolován vnitřek spalovacího motoru, kde se naštěstí diagnostika z Prahy, na který měla dojezdit, nepotvrdila. Mašinka tak byla včas vystavena na svůj první výkon pod novou společností AŽD PRAHA ke dni 18.7.2015, kdy proběhl odvoz dětí zaměstnanců AŽD Praha na letní tábor v trase Praha-Vršovice - Libuň. Zkušební jízda proběhla o den dříve, tedy 17.7.2015 v úseku Kladno - Lužná u Rakovníka - Kladno pod čísly 119710 / 119711 a tento den si jí společnost AŽD PRAHA odvezla do Kolína, kde bude pravděpodobně deponována.
Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
06.10.2015
Místo:
Volary
Již v plné síle se nám představuje netlumený K6S310DR v šumavských hvozdech. To si "třicet devítka" udělala výlet na Šumavu již s kompletní soupravou společnosti AŽD PRAHA. Asistuje jí motorový vůz 851.026-5, který byl roku 2013 přestavěn společností CZ-LOKO Česká Třebová na měřící vůz jednotného evropského zabezpečovače ETCS. Snímek byl pořízen v úseku mezi stanicemi Volary a Dobrá na Šumavě a vlak byl označen jako Zvl. R 118002.
Autor:
Ľubomír Podlaha
Datum:
06.10.2015
Místo:
Dobrá na Šumavě
Na postrku zvl. rychlíku 118009 se u Dobré na Šumavě představila "berta" 749.039-4 a v čele byl rekonstruovaný motorový vůz 851.026-5.