Autor:
ČKD Praha, sbírka: Michal Štrublík
Datum:
00.01.1965
Místo:
Praha-Hloubětín
Na konci roku 1964 dokončený prototyp T478.1002 byl zachycen, v době prvních zkoušek v mrazivém lednovém dni roku 1965, na nové závodní vlečce ČKD v Hloubětíně. Lokomotiva byla opatřena lakem, jež nepatřil mezi nejlepší díla designérů a konstruktérů ČKD. Tento lak "dvojka" měla po dobu provozních zkoušek až do září 1965, kdy byla opatřena veletržním modro-šedým lakem. Technicko-policejní zkoušku absolvovala na trati Břeclav - Přerov dne 14. 3. 1965. Dodejme, že od února do března 1967 byly na ní prováděny zkoušky elektrodynamické brzdy, která byla dočasně na lokomotivu instalována v ČKD. Zkoušky probíhaly jak na ŽZO v Cerhenicích, tak na trati Praha - Tábor s nákladními vlaky od 415 do 1022 tun. Po nevalných výsledcích byla elektrodynamická brzda z lokomotivy odstraněna.
Autor:
Václav Rubeš
Datum:
03.01.1995
Místo:
Staré Město u Uherského Hradiště
Veselská "cecula" 751.002-7 byla dříve často nasazována i do nákladní dopravy, na snímku je zobrazena v roli staničního posunu ve Starém Městě u Uherského Hradiště.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
25.03.1995
Místo:
Depo Veselí nad Moravou
Prototypová "berta" 751.002-7 byla zvěčněna ve Veselí nad Moravou.
Autor:
Martin Macharáček
Datum:
28.05.1995
Místo:
Brno hl.n.
Veselská "cecula" 751.002-7 se chystá u 2. nástupiště brněnského hlavního nádraží na odjezd s osobním vlakem.
Autor:
Jiří Vobecký
Datum:
16.01.1999
Místo:
Uherské Hradiště
Prototypová veselská "cecula" 751.002-7 projížděla přes Uherské Hradištěi s velice malou zátěží a to jen s jednou cisternou.
Autor:
Tomáš Paška
Datum:
31.07.1999
Místo:
Vracov
S rychlíkem R 921 "Javorina" projíždí "zamračená" 751.002-7 traťovým úsekem mezi Vracovem a Bzencem.
Autor:
Jakub Sigmund
Datum:
21.11.2003
Místo:
Frenštát pod Radhoštěm
Prototypová "baruna" 751.002-7 pomáhá na postrku vlaku, v jehož čele projížděla Frenštát pod Radhoštěm lokomotiva 753.192-4. Snímek pořízen těsně za stanicí.
Autor:
Tomáš Paška
Datum:
24.10.2005
Místo:
Depo Veselí nad Moravou
Na paprscích točny ve Veselí nad Moravou se společně vyhřívají lokomotivy 751.002-7 a 753.001-7.
Autor:
Mgr. Andrej Ivanič
Datum:
11.05.2012
Místo:
Kladno
Při příležitosti oficiálního otevření sezóny Depa historických vozidiel v Lužné u Rakovníka byl vypraven protokolární vlak ze stanice Praha Masarykovo nádraží do Lužné a zpět. Vlak byl sestaven zejména z historických vozů a v čele tohoto zvláštního vlaku se představila prototypová "bardotka" T478.1002.