Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
17.09.1996
Místo:
Depo Valašské Meziříčí
Před vraty valašskomeziříčského depa postávala 750.289-1, ještě ve starém laku, na závěskách a bez log ČD.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
16.06.1997
Místo:
Kunčice pod Ondřejníkem
Na dnes již legendárním místě u Kunčic pod Ondřejníkem byl vyfocen osobní vlak 3132 v čele s valašskou "nulkou" 750.289-1.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
16.07.1999
Místo:
Veřovice
Ve Veřovicích stála valašská 750.289-1, která byla tou dobou čerstvě po opravě a lakování v ŽOS Nymburk.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
16.05.2000
Místo:
Kunčice pod Ondřejníkem
Valašská 750.289-1 sjíždí s osobním vlakem na spádu ze stanice Kunčice pod Ondřejníkem ku Frenštátu pod Radhoštěm.
Autor:
Rostislav Kolmačka
Datum:
08.09.2000
Místo:
Bezměrov
Ze zastávky Bezměrov odjíždí osobní vlak a v čele burácí valašská "nulka" 750.289-1.
Autor:
Petr Štefek
Datum:
22.12.2001
Místo:
Veřovice
Předvánoční snímek z Veřovic zobrazuje správnou zimní náladu při setkání 750.289-1 s 810.480-4.
Autor:
Josef Veselý
Datum:
27.12.2001
Místo:
Frenštát pod Radhoštěm
Osobní vlak Os 3105 je nachystán ve Frenštátě pod Radhoštěm na odjezd a v jeho čele je valašská "nulka" 750.289-1.
Autor:
Rostislav Kolmačka
Datum:
29.04.2003
Místo:
Kojetín
Strojvedoucí Oldřich Konečný odjíždí s lokomotivou 750.289-1 v čele prázdných vozů z Kojetína do Skašova. Vlak se vydal ze stanice Kojetín, kam po nakládce zamířil s loženými vozy. Odtud si vlak převzala patrně některá z lokomotiv řady 181 nebo 182.
Autor:
Petr Štefek
Datum:
04.05.2003
Místo:
Hlinsko pod Hostýnem
K zastávce Hlinsko pod Hostýnem se blíží podvečerní spěšný vlak do Brna, který má v čele valašskou "nulku" 750.289-1 a na postrku sekunduje "kvatro" 842.019-2. Pro zmíněného "brejlovce" to byl jeden z jeho posledních výkonů.
Autor:
David Maštalíř
Datum:
21.05.2006
Místo:
DPOV Nymburk
Valašský "brejlovec" 750.289-1 stál mnoho let odstaven v areálu DPOV Nymburk, kde byl rozebírán na náhradní díly a následně i sešrotován. Většina jeho dílů ( zejména spalovací motor ) posloužila na zprovoznění brněnského "brejlovce" 754.022-2.
Autor:
Martin Nezdara
Datum:
10.09.2011
Místo:
Nymburk
750.289-1 byla z Valašského Meziříčí přesunuta do stavu DKV Brno, potažmo přímo do Nymburka, kde darovala svůj spalovací motor 754.022-2. Později darovala i kabinu a kus čelníku 754.040-4, která byla po nehodě v Paskově. Na snímku je v Nymburku zobrazen zubožený vrak lokomotivy, které skončila její provozní kariéra jen kvůli tomu, že měla zesílený spalovací motor v dobrém stavu.
Autor:
Petr Tausig
Datum:
15.09.2015
Místo:
Nymburk
Vrak lokomotivy 750.289-1 před fyzickou likvidací zdokumentoval autor v Nymburku. Za lokomotivou vidíme stroje 750.342-2 a 750.282-6.