Ve Zvolenu nákladné stanici se nám představuje vyvoněný podílnový "čmelák" 770.075-0 sloužící na jedné z místních posunovacích záloh.
Ve Zvolenu nákladné stanici se nám představuje vyvoněný podílnový "čmelák" 770.075-0 sloužící na jedné z místních posunovacích záloh.
Po pročtení jedné kapitolky v knížce "Železničné nehody na Slovensku 3" od Joza Gulíka mohu uvést toto:
770.075 byl poškozen při požáru depa Nové Zámky 19.3.1978 (na dnešek náhodou připadá 40. výročí). Poškozena hlavně kapotáž i kabina, které musely být vyráběny nově. Od té doby také měl ty nestandardní prvky, které čmeláci ČSD (vyjma 770.111 a 770.801-811) neměli. Aby toho nebylo málo, tak 770.075 měl další nehodu, 5.4.1989 při posunu ve Štúrovu na jeho delší kapotu najel posunující díl a vznikl pěkný "kabriolet". I přes vážně poškozený rám byl čmelda opraven.
To by všetko vysvetľovalo. Takže bol v oprave v ČKD. Neviem, ako to bolo s tými reflektormi. Čo ak aj tie dostal po oprave.
Z výroby tlmič určite nemal. Rovnako nemal kabínu s prelismi, typickú pre mladšie série ČME3, detto mostík ponad ventilátory na kapote, ktorý Dubnica nepoužívala. Takže musel byť opravovaný po nejakej vážnej nehode, či požiari.
Ako tak na ten výfuk pozerám, zdá sa mi, že ho aj mal. Takže mu ho dosadili dodatočne vo Zvolene ?
To, či má, alebo nemá tlmič, myslím jednoznačne vidieť na polohe výfuku.
Niekde som čítal, že mal tlmič. Je toto pravda ? Myslel som, že všetky 770 nemajú tlmič.
RD-ZV ho využívalo ako postrkový rušen-na Kriván.z dovodu že nemal zabudovaný vlakový zabezpečovač--,/VZ/ ostal mu posun
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací
Napadá mi ešte jedna otázka. Keďže v oprave v ČKD dostal prvky typické pre exportné ČME 3 alebo priemyslové 770.5, spomenutý bol aj vynechaný vlakový zabezpečovač, mal aj stanovište rušňovodiča usporiadané podľa ČKD vzoru, aké má 770.001 ? Alebo mu bolo ponechané "dubnické" ?