Nezaměnitelná a svým nátěrem atypická lokomotiva 363.009-2 vyčkávala v prostoru ostravského depa na své nasazení do provozu.
Nezaměnitelná a svým nátěrem atypická lokomotiva 363.009-2 vyčkávala v prostoru ostravského depa na své nasazení do provozu.
EC turnus: 363.009, 037 a jak píšete, také 004, 039, ale pamatuji také 363.011 (známá svým pěkným nátěrem a čertovskými hlavami na čelech) ikdyž je pak museli sundat, taky se objevovala 363.007 a čas od času i 363.016. Ale to už je všechno pryč...pěkné časy.
ad tajemný em: samozřejmě, že i 037. V podstatě stálicemi byly hlavně 363.009 a 363.037 a k nim se to občas střídalo, ale ponejvíce s nimi jezdily "esa" 004 a 039.
Směle bych si dovolil tvrdit, že do EC turnusu patřila i 363.037.
Ví se, jaké lokomotivy v tomto "elitním turnusu" kromě zmíněné 363.009 jezdily? Ještě v roce 1999 ji pamatuju s červenými vozy při odklonech, když se to tahalo nezávislými lokomotivami například ve stanici Bzenec, tehdy se tu ukázal i čmelák nebo 754.065 tuším. zato 363.009 byla snad vždy na EC 105.
Ano, přerovský EC turnus, kdy mašiny vozily hlavně EC "Sobieski" a "Polonia". Vždy v trase Břeclav-Petrovice u Karviné a zpět. 363.009 dostala tento zvláštní lak dle návrhu strojvedoucího Miroslava Plíhala, který na ní později i jezdil. Přesné období nevím, ale tipnul bych tak rok 1995 až 2002.
Tato lokomotiva dřív jezdila v nějakém extra turnusu pro vozbu "prestižních" EC - vlaků, je to pravda? Díky čemuž dostala i tento nátěr, ale tato epizoda neměla prý dlouhého trvání, neví někdo, jak přesně to tehdy bylo a jaké vlaky vozila?
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací
Tak já pamatuju 007, 008, 009, 037, 039. Ale je pravda, že zmíněné 009 a 037 tam byly pořád, tu člověk na jiném vlaku nepotkal.