Autor:
Josef Mandys
Datum:
07.05.1999
Místo:
Horažďovice předměstí
"Laminátka" 240.108-1 vyčkává s nákladním vlakem ve stanici Horažďovice předměstí na odjezd směrem na Plzeň.
Autor:
Jan Bořík
Datum:
19.04.2000
Místo:
Plzeň hl.n.
Dne 19. dubna 2000 přijíždí do Plzně hl.n. průběžný nákladní vlak od Českých Budějovic. V čele vidíme lokomotivu 240.108-1. V pravé části snímku vidíme kousek dnes už bývalého stanoviště "fara". V pozadí snímku pak vidíme cihlový komín výšky 46 m, patřící bývalé továrně na dráty. Tu založili v roce 1872 Richard Hirsch a Carl Tuschner továrnu na strojní výrobu drátěných hřebíků z taženého drátu, později svýroba rozšířila na ostnatý drát, pletivo, drátěnky i elektrody. V roce 1944 se výroba přestěhovala do Vochova a po válce podnik přavzaly Československé stavební závody. Od roku 1951 se prováděla oprava a údržba stavebních strojů, později i výroba některých náhradních dílů, opravy vysokozdvižných vozíků, pojízdných kompresorů a multikar apod. Podnik skončil v roce 1997 a o šest let později byly jeho pozůstatky zdemolovány. ( zdroj: PLZEŇSKO, aut. J. Hučka; Baset - 2008 ).
Informace ke komínu zde: www.koda.kominari.cz/?action=karta&cislo=0373
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
30.06.2000
Místo:
Plzeň hl.n.
Ve stanici Plzeň hlavní nádraží na sudých kolejích vyčkává "laminátka" 240.108-1 na vystřídání lokomotivní čety.
Autor:
Aleš Krška
Datum:
14.03.2016
Místo:
Depo Břeclav
Na hranicích břeclavského depa byla odstavena budějovická "laminátka" 240.108-1.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací