Autor:
ČKD Praha, sbírka: Michal Štrublík
Datum:
00.09.1965
Místo:
Brno BVV
V prosinci 1963 byly po dvou letech snažení dokončeny tři prototypy nové těžké posunovací lokomotivy určené především pro export, ale konstruktéry ČKD uvažovanou i pro tuzemské využití. Byly jimi dva širokorozchodní "čmeláci" - ČME3-001 a 02 a T669.0001 pro použití u ČSD (normální rozchod, nižší hmotnost, plně využitý výkon spalovacího motoru a rozdílné spřáhlové a narážecí ústrojí). Zatím co stroje ČME3-001 a 02 se zpočátku podrobovaly zkouškám v Čierné nad Tisou, T669.0001 absolvovala zkoušky v závodě, na okruhu v Cerhenicích a na tratích ČSD. Zkouškám byla podrobována dlouhé měsíce, přičemž po absolvování technicko-bezpečností zkoušky 8. února 1964 byla přidělena do motorového depa v Praze - Libni, aby byla dál pod drobnohledem mateřského závodu. Zatím co lokomotivy ČME3 pro SSSR byly v ČKD sériově vyráběny od roku 1964, s verzí pro ČSD to bylo poněkud složitější. Přes peripetie, sliby a odvolávání bylo rozhodnuto přesunout výrobu nových lokomotiv T669.0 do Dubnice nad Váhom, kde první sériové lokomotivy vyjely v létě 1967. Sériová výroba přímo v ČKD nebyla možná pro naprosté vytížení závodu výrobou exportních lokomotiv do SSSR, zejména pak výše zmíněných lokomotiv ČME3.
Autor:
Josef Mandys
Datum:
27.09.1987
Místo:
Kralupy nad Vltavou
V Kralupech nad Vltavou dne 27.9.1987 sloužil na staničním posunu "pračmelák" T669.0001.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
29.06.1996
Místo:
Kralupy nad Vltavou
První a zároveň prototypový stroj své řady, lokomotiva 770.001-6 (T669.0001) zachycená v Kralupech nad Vltavou, kde sloužila.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
29.09.2000
Místo:
Depo Most
Na paprsku u točny v mosteckém depu byl delší dobu odstavený první stroj své řady. Autor ho zdokumentoval ve stavu, kdy pozvolna začínal sloužit jako zdroj ND. Lokomotiva byla nakonec opravena a uvedena do muzejního stavu. Dnes patří do DHV Lužná u Rakovníka.
Autor:
Jaroslav Cempírek
Datum:
20.06.2002
Místo:
Žatec
Vzorně opravený "čmelák" T669.0001 se předváděl ve stanici Žatec.
Autor:
Aleš Bílek
Datum:
23.05.2015
Místo:
Lipová u Chebu
Z důvodu výluky na Německém území jel Orient Expres 23. 5. 2015 odklonem přes Cheb. Ani zde se ale nevyhl výluce a z důvodu "napěťovky" v úseku Lipová u Chebu až Cheb a musel být na přípřeži nasazen "Čmelda" T669.0001. Ten pomohl vlakové 363.064-7 přes výluku.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 20. 11. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací