Velice zajímavou historii za sebou má lokomotiva 705.919. Vyrobena byla v roce 1958 v ČKD Sokolovo pod výrobním číslem 4147 a společně se sesterskými stroji inventárních čísel 018, 020 a 021 byla dodána na slovenskou trať Ružomberok - Korytnica. Do provozu se dostala až v roce 1959, důvodem byla nezpůsobilost této tratě na pomezí Nízkých Tater a Velké Fatry pro provoz "těžkých" lokomotiv řady T47.0. Hned dvojí stěhování jí čeká v roce 1965. Nejprve se v létě na tři měsíce stěhuje do Frýdlantu v Čechách a odtud pak do Jindřichova Hradce. Na jihu Čech přežila obě tratě na kterých předtím jezdila, neboť mezitím na nich byl zastaven provoz. Na trati Ružomberok - Korytnica to bylo ke dni 28.9.1974, trať Frýdlant v Čechách - Heřmanice dojezdila 13.1.1976. Ovšem i v Jindřichově Hradci zažila "devatenáctka" zastavení provozu, a to hned dvě - nejprve dne 25. ledna 1997 jestě pod hlavičkou Českých drah, následně pak ještě 3.10.2022, to už za éry JHMD. Stroj 705.919-9 byl u stanice Kunžak-Lomy vyfotografován 17.8.2017.