Lokomotiva 162.054-1 byla s výrobním číslem 8762 ve Škodě Plzeň dokončena v roce 1991 a po vykonání TBZ, která proběhla 13.9.1991, byla do provozu zařazena v lokomotivním depu Ostrava. Její asi nejparádnější éra je začala roku 1997 a je spojena s jejím provozem na tehdy vyjímečném páru vlaků vyjímečné kategorie "SuperCity" 502/502 "Manažer", spojícím Ostravu s Prahou v čase těsně pod čtyři hodiny. Tento vlak, složený ze třech vozů první třídy a vozu restauračního, nezastavoval v žádné nácestné stanici a jako revoluční novinku cestujícím nabízel elektrické zásuvky pro připojení noteboaků k elektrické síti a v ceně jízdenky byla také káva a sendvič. Hrstka lokomotiv na tomto spoji nasazovaných, měla v té době jako jediné v provozu schválenou rychlost 140 km/h. O 19 let později už byla "čtyřiapadesátka" obyčejná lokomotiva a jako taková byla 21.dubna 2016 u Dolních Zálezel zachycena v čele obyčejného spěšňáku číslo 1685.