749 243-2

Označení vozidla:

749.243-2 od 5.12.1994 (před rekonstrukcí 752.037-2, ex T478.2037)

Rok výroby:

1969

Výrobní číslo:

7404

TBZ:

23.10.1969

3.12.1994, Jihlava.-Žďár n.Sáz., po reko na 749.243-2

Předání do provozu:

15.10.1969

Depo dodání:

LD Ostrava, PLD Krnov

Redislokace:

Lokomotiva je předaná z DKV ČESKÉ BUDĚJOVICE - PJ Jihlava ke dni 29.1.1999 do DKV OLOMOUC - PJ Krnov.

Lokomotiva je předaná z DKV OLOMOUC - PJ Krnov ke dni 9.6.2001 do DKV LIBEREC - PJ Meziměstí.  

Opravy/rekonstrukce:

11.1994 rekonstrukce na 749.243-2

První lokomotiva řad 749/751/752 s rekonstrukcí na pryžokovovové sloupky místo klasických závěsek.

Na střechu byl dosazen „velký tlumič“ a to v PJ Meziměstí na začátku roku 2002, kde byl dosazen motor původem z řady 770 a byl zvýšen výkon motoru na 1215 kW. Úprava byla pouze zkušební, poté výkon motoru seřízen zpět na 1104 kW. První start nového SM se uskutečnil dne 25.2.2002. Atypický tlumič byl původně určen pro "bertovce" 752.002-6, z kterého byl i se spalovacím motorem dosazen.

Nátěry:

 

Provozní nasazení:

Od GVD 2001/2002 je lokomotiva zařazena do třídenního oběhu a to v TS 791 společně s lokomotivami 749.013-9 a 749.213-5.

Odstavení:

Zrušena 8.12.2005 v Liberci

Likvidace/prodej:

Sešrotována ve dnech 28.7.-9.8.2006

Místo likvidace:

Depo Česká Třebová

Poznámky:

Info: Ľubomír Podlaha, Aleš Krška