Autor:
Ladislav Budín
Datum:
29.12.1994
Místo:
Brno hl.n.
Jedinečný vzhled nesla jen pár týdnů mezi dokončením rekonstrukce a přístavbou do lakovny jihlavská lokomotiva 749.243-2. Jako jediná svojí řady jezdila ve starší verzi jednotného nátěru ČSD, předepsaného od roku 1982. Vedle druhého prototypu 749.051-9 byla popisovaná lokomotiva zachycena ve slunečný zimní den 29. prosince 1994 v Brně hl. n.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
24.03.1995
Místo:
Okříšky
V předjaří roku 1995 zářila lokomotiva 749.243-2 novým vnějším nátěrem, který obdržela po krátkém provozu mezi rekonstrukcí a přelakováním. Odpoledne 24. 3. 1995 opouštěla regionální uzel Okříšky s osobním vlakem Os 4815 Jihlava - Brno hl. n.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
25.03.1995
Místo:
Brno hl.n.
V Brně hl.n. byl pořízen záběr na nablýskanou jihlavskou "zamračenou" 749.243-2.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
03.05.1995
Místo:
Brno hl.n.
Brněnské hlavní nádraží opouští osobní vlak do Jihlavy a v jeho čele byla jihlavská "berta" 749.243-2, lesknoucí se novým lakem, který dělal čest jejímu domovskému depu.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
19.01.1996
Místo:
Jihlava
Už během prvního roku provozu byla lokomotiva 749.243-2 na zadním čele poškozena a opravený laminát pak nebyl až do další nátěrové obnovy řádně přelakován. V neděli 19. 1. 1996 opouštěla s osobním vlakem Os 4893 domovskou Jihlavu.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
08.04.1996
Místo:
Číchov
Předjaří na Vysočině - lokomotiva 749.243-2 vezla dne 8. dubna 1996 osobní vlak č. 4893 okolo bývalé hlásky Přibyslavice, dělící dlouhý mezistaniční oddíl Bransouze - Okříšky.
Autor:
Martin Varga
Datum:
18.04.1996
Místo:
Střelice
Okolo legendárních mechanických návěstidel ve Střelicích projíděla jihlavská "bardotka" 749.243-2 s osobním vlakem 4814.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
28.05.1996
Místo:
Luka nad Jihlavou
Ve stanici Luka nad Jihlavou byl pořízen snímek "bardotky" 749.243-2.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
16.06.1996
Místo:
Studenec
Ve slunečném ránu 16. června 1996 vznikl v hloubi lesa mezi Studencem a Vladislaví snímek lokomotivy 749.243-2, která tudy vezla osobní vlak Os 4806 z Brna do Jihlavy a míjela při tom starou světelnou předvěst vjezdového návěstidla žst. Studenec.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
29.12.1996
Místo:
Kralice nad Oslavou
Poklidné dopoledne 29. prosince 1996 - v Kralicích nad Oslavou právě proběhlo křižování se zpožděným rychlíkem R 663 a osobní vlak Os 4808 se s burácením lokomotivy 749.243-2 vydal na další cestu do Jihlavy. Ještě dva dny se domovské depo bude nazývat DKV Jihlava, od 1. ledna 1997 se stane provozní jednotkou integrovaného DKV České Budějovice.
Autor:
Marek Štěpánek
Datum:
08.01.1997
Místo:
Omice
Pravou zimní krajinou u Omic projížděl osobní vlak vedený jihlavskou lokomotivou 749.243-2.
Autor:
Petr Zgut
Datum:
18.07.1999
Místo:
Háj ve Slezsku
Lokomotiva 749.243-2 v čele vlaku Os 3430 byla zastižena ve stanici Háj ve Slezsku.
Autor:
Josef Veselý
Datum:
12.08.2000
Místo:
Krnov
Z Krnova odjíždí domácí lokomotiva 749.243-2 se spěšným vlakem směr Olomouc.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
24.10.2000
Místo:
Háj ve Slezsku
Od roku 1998 byla lokomotiva 749.243-2 doma v Krnově. Zajišťovala čilý provoz osobních vlaků v Opavském Slezsku. Odpoledne 24. října 2000 vezla osobní vlak Os 3416 z Ostravy-Svinova do Opavy a zachycena byla za stanicí Háj ve Slezsku.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
30.08.2002
Místo:
Hradec Králové hl.n.
U depa v Hradci Králové byla odstavena meziměstská "zamračená" 749.243-2, tou dobou ještě vonící novým lakem, který obdržela v domovském depu při náročné opravě.
Autor:
Jan Šenfeldr
Datum:
09.02.2003
Místo:
Jaroměř
"Zamračená" 749.243-2 byla dne 9. února 2003 vyfocena v čele rychlíku 754 před Jaroměří.
Autor:
Jan Toman
Datum:
14.08.2003
Místo:
Teplice nad Metují
V žst.Teplice nad Metují právě zastavil rychlík 754 s lokomotivou 749.243-2, která v jeho čele stanula z Meziměstí do Hradce Králové. Na lokomotivě byla zajímavost v provedení tlumiče výfuku, lokomotiva měla vyvýšenou střechu v prostoru nad tlumičem.
Autor:
Leoš Tomančák
Datum:
31.08.2003
Místo:
Březová u Broumova
Poslední lokalitou, kde lokomotiva 749.243-2 sloužila, bylo Meziměstí (DKV Liberec). Po vyvazovací opravě a výzisku některých dílů, určených původně pro prototyp 752.002, jezdila s netypickým nástavcem střechy strojovny. Byla s ním zachycena po ránu 31. srpna 2003 mezi zastávkou Březová u Broumova a cílovou stanicí Meziměstí v čele rychlíku R 740.
Autor:
David Maštalíř
Datum:
02.06.2005
Místo:
Liberec ÚTD
Neprovozní lokomotiva 749.243-2 byla odstavena na libereckém ÚTD. Za půl roku, k datu 8.12.2005, byla zrušena a čekalo ji fyzické rozložení.
Autor:
David Maštalíř
Datum:
01.08.2006
Místo:
Depo Česká Třebová
V třebovském depu byla na přelomu července a srpna roku 2006 sešrotována lokomotiva 749.243-2 (před reko 752.037-2, ex T478.2037), po 37 letech služby pro ČSD a později ČD.
Autor:
Martin Nezdara
Datum:
11.08.2006
Místo:
Depo Česká Třebová
Definitivní konec života "zamračené" 749.243-2, i tak by se dal nazvat snímek, který zachytil již jen zbytek jejího čelníku při šrotaci v depu Česká Třebová. Za ní byla likvidována její starší kolegyně 751.302-2(ex T478.2002).