Motorový vůz původního označení M 296.1035 byl z výroby dodán do lokomotivního depa v Praze-Libni, kam dorazil koncem ledna 1971. V období 1.9.1978 až 28.1.1981 byl po ujetí 565 tisíc kilometrů byl veden jako dlouhodobě neprovozní, ale své první GO se dočkal až po najetí 1.227.460 kilometrů, kdy byl k jejímu provedení přistaven do ŽOS Šumperk. Dokončena byla 10. dubna 1989 a vůz, nově označený jako 853.035, najížděl v libeňském motorovém depu další tisíce kilometrů, a to až do předání do depa Hradec Králové, ke kterému došlo 30.11.2002. Zde byl jeho provoz v původním provedení ukončen 6. ledna 2004 s celkovým nájezdem 2.558.870 km. K remotorizaci a modernizaci byl do Pars Šumperk přepraven 15. února 2004 a po jejím ukončení se do provozu vrátil už s novým označením 854.035-3. V této jeho provozní podobě byl 29. listopadu 2016 zachycen u Březiny nad Jizerou v čele rychlíku 1145 "Valdštejn".