Dne 18. května 1966 převzalo lokomotivní depo Plzeň ve Škodovce první lokomotivu u ČSD tehdy zcela nového typu - S 489.0. S touto lokomotivou, za kterou ČSD zaplatily 2.982.000 Kčs, bylo mezi květnem a srpnem 1966 vykonáno několik zkušebních jízd na škodovácképodnikové trati v Plzni - Doudlevcích a až 20.8.1966 v trati Plzeň Gottwaldovo nádraží - Horažďovice předměstí vykonala TBZ, při které dosáhla rychlosti 135 km/h. V září 1966 byla z Plzně administrativně předána do depa Brno Maloměřice, kvůli nedokončené elektrizaci se ovšem jejím prozatímním domovem stalo depo v Jihlavě. Z Jihlavy najížděla své první kilometry nejen S489.001, ale i další stroje této řady nejnižších inventárních čísel. Téměř na měsíc přesně 40 let od jejího dodání ČSD, 9. června 2006, byla laminátka 230.001-0 zachycena u Nové Vsi u Leštiny.
Prosím nepište kraviny: podniková trať v Plzni-Doudlevcích nikdy (!!!) nebyla napájena 25 kV 50 Hz.