V roce 1992 dodala Škoda Plzeň železniční společnosti DR 19 sériových lokomotiv továrního typu 80E1, navazujících na prototypový stroj 230.001 z roku 1987. Ani spojení železničních správ DR a DB pro tyto lokomotivy (již předtím k 1.1.1992 přeznačené na řadu 180) neznamenalo nějakou zásadnější změnu v jejich provozu, který se odehrával především na hraničním úseku mezi Drážďany a Děčínem. V souvislosti s dodávkami modernějších lokomotiv začalo v Německu značně atypickým škodováckým lokomotivám práce ubývat, až v roce 2010 byla část z nich odstavena. Jejich provoz u DB byl v roce 2014 ukončen úplně a zbylých 16 strojů řady 180 DB odkoupila česká společnost TSS Cargo. I když plány s nimi byly veliké, až na počáteční zkušební provoz toho "bastardy" u TSS najezdily minimum a poslední roky nejezdí už vůbec. Jednou z lokomotiv, které se k TSS Cargo v roce 2014 dostaly, byla i poslední vyrobená 180.020-0. Na snímku je zachycena 11.5.2008 v Dolním Žlebu, ještě v majetku DB.