Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
11.06.1983
Místo:
Praha-Smíchov
Po několik desetiletí neměnný obrázek ze smíchovského nádraží, jednotka EM475.1025/EM475.1026 je nachystána na odjezd s osobním vlakem směrem na Beroun.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
20.10.1983
Místo:
Praha hl.n.
Na pražském hlavním nádraží byla dne 20.10.1983 vyfocena jednotka EM475.1025+EM475.1026, kterou ještě čekalo dalších neuvěřitelných 35 let služby na příměstských tratích okolo Prahy.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
20.01.2004
Místo:
Beroun
Vzpomínková fotografie ze dne 20.1.2004 zobrazuje nasazení "žabotlamů" do Berouna. Hlavním motivem snímku je pražská jednotka 451.025-1/451.026-9, která posléze obdržela historický nátěr.
Autor:
David Maštalíř
Datum:
23.12.2004
Místo:
Nymburk depo
V zastávce Nymburk depo byla na konci osobního vlaku zvěčněna pražská 451.025-1, tou dobou nedlouho po dílenské opravě.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
11.03.2006
Místo:
Praha hl.n.
"Žabotlam" 451.025-1/451.026-9 byl zvěčněn na pražském hlavním nádraží.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
15.05.2013
Místo:
Praha Masarykovo nádraží
Kolejový triangl pražského Masarykova nádraží opouštěl 15. května 2013 osobní vlak číslo 9642 do Kralup nad Vltavou. DKV Praha v té době disponovalo ještě několika provozuschopnými jednotkami řady 451, mezi nimiž vynikala jednotka 025 / 026, opatřená nátěrem, ve kterém byly z výroby dodávány jednotky první výrobní série (inv. č. 001 - 028).
Autor:
Petr Zgut
Datum:
22.08.2013
Místo:
Praha-Vršovice
Odbočkou Záběhlice kolem mechanického návěstidla projíždí "retrožabotlam" složený z čelních vozů 451.025-1+451.026-9.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
17.02.2014
Místo:
Řež
Jako osobní vlak číslo 9642 z Prahy do Kralup míjí 17. února 2014 elektrická jednotka 451.025-1+026-9 u zastávky Řež na druhém břehu Vltavy rozkládající se areál zdejšího Ústavu jaderného výzkumu. Právě zde proběhla mezi v noci z 24. na 25. září 1952 mezi 23:52 a 00:07 hodin ve výzkumném reaktoru VVR-S první jaderná štěpná reakce v Československu, které se tak stalo teprve devátou zemí na světě, která to dokázala. Na našich tratích ovšem stále ještě vládla parní trakce a například ČSD nedlouho předtím začaly zařazovat do svého provozu první stroje řady 556.0, jejichž výroba ve Škodě Plzeň už běžela, ale pro které ale nebyly v důsledku plánovaného hospodářství tendry, takže mnohé z těchto tehdy úplně nových lokomotiv pak stály řadu měsíců, některé i let, bez využití a čekaly na dodávky tendrů. První moderní elektrická lokomotiva ČSD, E499.001, měla vyjet až o rok později, v červnu 1953, a i samotná jednotka na snímku tehdy ještě řadu let neexistovala, neboť vyrobena byla až v roce 1965.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
02.02.2015
Místo:
Praha Masarykovo n.
Píše se datum 2.2.2015 a na třetí koleji pražského Masarykova nádraží stojí k odjezdu připravena elektrická jednotka řady 451 v čele s vozem inventárního čísla 025.
Autor:
Petr Zgut
Datum:
12.09.2015
Místo:
Praha-Kyje
V rámci oslav historie 170 let železnice Praha - Český Brod, aneb 15 let integrace Černokostelecka v rámci PID. Snímek zachytil k této akci nasazeného "žabotlamu" s hlavovými vozy 451.025-1 + 452.026-9 v pražských Kyjích jako vlak Os 8606.
Autor:
David Prause
Datum:
12.09.2015
Místo:
Praha-Kyje
Pekný záber dnes už muzeálnej jednotky 451.025-1+451.026-9 vznikol medzi Kyjemi a Dolními Počernicemi.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
16.04.2016
Místo:
Praha Masarykovo n.
Na pražském Masarykovo nádraží přijel osobní vlak 9410, na kterém byla nasazena jednotka 451.025-1/451.026-9.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
21.04.2018
Místo:
Praha jih
V pražských Záběhlicích byl odstaven "žabotlam" 451.025-1/451.026-9, který ještě čekal na další nasazení v osobní dopravě. Zajímavé je i srovnání nátěrů s jednotkami stejné řady v záběru.