Rekonstrukce a modernizace lokomotiv řad 751 a 752 na řadu 749, měly v polovině devadesátých let vyvrcholit dodáním posledního stroje, označeného 749.265. Ten měl původně vzniknout ze stroje 752.061, nakonec ale místo něj byl k modernizaci do České Třebové přistaven stroj 752.055 do té doby jezdící v Heřmanově Městci. Ještě v průběhu rekonstrukce byl ke dni 1.10.1995 přeznačen na 749.265-5 a administrativně předán do stavu DKV Veselí nad Moravou. Tam se ale nikdy nedostal, protože dne 1.5.1996 proběhla další papírová redislokace, tentokrát do DKV Olomouc, PJ Šumperk, kde také byl, po TBZ vykonané 22.11.1996, zařazen do provozu. Na jednom ze šumperských výkonů byl o deset let později zachycen v okamžiku, kdy v čele R 925 "Praděd" opouštěl žst. Lipová Lázně.