Dne 28.12.1963 byla v plzeňské Škodě dokončen prototyp lokomotivy továrního typu 32E, výrobního čísla 4804. S trvalým výkonem 4620 kW se v té době jednalo o nejvýkonnější stroj ze škodovky, určený pro dopravu osobních i nákladních vlaků. Její zkoušky na síti ČSD probíhaly na trati Plzeň - Horaždovice předměstí, do sériové výroby se ale nakonec dostala odlehčená čtyřnápravová verze, označená u dodávek pro ČSD řadou S 489.0. Šestinápravový prototyp S 699.001 byl v červnu 1965 zkoušen v Bulharsku na trati Gorna Orjachovica–Ruse, aby byl 12.12.1965 prodán VÚŽ a se zvýšenou rychlostí (160 km/h) a výkonem (4 920 kW) byl provozován na zkušebním okruhu v Cerhenicích až do 21.1.1981, kdy na něm došlo k zahoření, Opraven už nebyl, po sedmi letech chátrání v depu v Brně Maloměřicích byl v roce 1998 přepraven do rodné Plzně, kde podstoupil renovaci do vystavovatelného stavu a stal se jedním z exponátů Techmania Science Center, kde byl vyfotografován 28.11.2015.
Dobrý postřeh, formulace textu poupravena.