Stroj původního označení E499.2023 vyrobila Škoda Plzeň v roce 1978 pod výrobním číslem 7170 a ČSD ji převzaly ke dni 31.8.1978. Do provozu v depu Praha střed byla nasazena po technicko bezpečnostní zkoušce, která proběhla až ke dni 19.1.1979. Po fatální nehodě stroje 151.018 ve Studénce, ke které došlo 8.8.2008, bylo rozhodnuto zničenou 151.018 nahradit jinou, nově zrychlenou lokomotivou, a volba padla právě na 150.023-0. Ta byla v DPOV Přerov následně upravena a zrychlena, přičemž na ní byly dosazeny například původní nápravové převodovky ze 151.018. Po této rekonstrukci byla "třiadvacítka" přeznačena na 151.023-9. Na snímku pořízeném 5. července 2006 vjíždí ještě ve své původní podobě do výhybny Vítkov v čele vlaku R 756 "Klidná síla".