V rámci výrobního série 12E5 byla v plzeňských Závodech V.I.Lenina v roce 1957 pro ČSD vyrobena také lokomotiva E499.067. Obdržela tovární číslo 3597 a z výrobního závodu byla do LD Praha hlavní nádraží odeslána 3. dubna 1958. Zde dne 18.4 absolvovala TBZ. Od září 1958 na ní byly u dvou trakčních motorů zkušebně anglické uhlíky značky Morganit nahrazeny uhlíky sovětské výroby. V lednu 1960 se stěhuje do LD Praha střed a 16. listopadu 1960 pak odchází na Slovensko, do LD Žilina. Svého času se dokonce měla stát muzejní lokomotivou - vyhlášeno to bylo výnosem OŘ Bratislava ze dne 16.12.1991. V roce 2003 ovšem podstoupila "polonizaci" a následně byla nasazena do vozby rychlíků mezi Žilinou a polskými Katowicemi. Na snímku pořízeném 26. července 2006 před zastávkou Stankovany je zachycena na čistě vnitrostátním výkonu - osobním vlaku 7859 do Ružomberoka.