Do stanice Hranice na Moravě si z miestnej cementárne zašiel "kocúr" 740.730-7.
Do stanice Hranice na Moravě si z miestnej cementárne zašiel "kocúr" 740.730-7.
Počátek pronájmu by mě zajímal. Hlavně v této cementárně byly dvě lokomotivy T 448.05. Ta druhá skončila v Itálii.
Jindřich Bek: říkal jsem si, že by bylo zvláštní, že vedoucí provozu na cementárně neví, jak to s mašinou je a dává mylné informace...
Když jsem na ní byl, strojvedoucí byl skutečně od ČD Cargo.
Volal jsem bývalým kolegům do SOKV Ostrava a pídil se po tom jak to se 740 730 je. Tak lokomotiva není ČD C ale je v pronájmu. ČD Cargo už dlouhé roky obstarává provoz vlečky v Cementárně. To jsem za aktivní služby pochopitelně vědě. Jde o to že vše co na vlečku přijede a z ní vystupuje je pro ČD C kšeft. Počátek pronájmu jsem nevypátral a myslím že to není důležité.
Vlečkou stroje rady 740 ve stavu "národního dopravce" a jeho odnoží nejsou nic nového, jako úplně první se do stavu tehdy ještě jednotných Českých Drah dostaly dvě 740 z vlečky pískovny Libuň, kde ČD tehdy převzaly provoz... A to mohlo být tak někdy kolem roku 2000, nebo těsně po něm.. Byla to tuším čísla 740.670 a 667, mám pocit...
A ty u ČD snad taky byly dokonce i zrušeny.
Chlapci to co tady debatujete je otřepaná věc. Měj jsem v PJ Ostrava také na starost evidenci nafty HV a 740 730 je ČD Cargo už hodně dlouho. Jsem od roku 2015 v důchodu a lokomotiva s provozem vlečky byla už pár roků před mým odhodem CD Cargo. Mohl bych u bývalých kolegů zjistit datum převodu a dnešní realitu.
Bezva, za všechny, dík za doplnění.
Dnes jsem mluvil s vedoucím provozu na Cementárně panem Šturalou a lokomotiva patří firmě Cement Hranice a ČDC s ní provádí manipulace na vlečce. Lokomotivu jsem tam fotil minulou sobotu do své plánové fotoknihy o železnici, kterou budu mít hotovou na jaře příštího roku. Více informací si schovám až do popisku fotografie tam.
Však, když když ještě před časem v Dráze byla jednou ročně uváděna aktuální dislokace a několikrát za rok aktuální redislokace lokomotiv, v působnosti SOKV Ostrava byla dlouhá léta uváděna právě zmiňovaná 740 730 tučným písmem (tzn. je buď pronajímána nebo je u ČD Cargo v pronájmu), takže zřejmě je 730-ka pronajímána.
Však je také tady na dislokaci SOKV Ostrava uvedena:
http://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=menu&id=74
Jen ty 742jky moc nesouhlasí. některé už ve stavu nejsou.
Tak doufejme, že dlouho ještě bude. :)
Lokomotiva 740.730 je opravdu ve stavu ČD Cargo pod SOKV Ostrava, s určením právě pro cementárnu v Hranicích.
Je to jediná lokomotiva řady 740 ve stavu ČDC.
Zajímavéé...
Jakub: fíra, co koukal z okénka měl triko společnosti ČD Cargo, takže je možné, že lokomotiva, potažmo obsluha vlečky v cementárně, jsou pod hlavičkou ČDC.
Takže patří ČDC ? To se mi jen zdá...
D: Ano, lokomotivu jsem viděl v sobotu a skutečně tam má CZ CDC.
Vidím CDC 740 730? Nebo se mi to jen zdá?
V polovině července 2023 byla mašina 740 730-7 přistavena k opravě podvozků (nové obruče kol, GO TM atd.) do CZL v Č. Třebové. Majitel si údajně objednal i nový lak. Hotovo má být do konce září 2023.
Petr