Lokomotiva T478.3001 byla v ČKD Praha vyrobena v roce 1968 s výrobním číslem 7288 a z výroby byla osazena prototypovým dieslem K 12 V 220 DR. Ten v ní ale nevydržel dlouho, neboť ještě během zkoušek do něho byl osazen motor sériového provedení, ovšem seřízený na výkon 1470 kW. Spolu s novým motorem do ní byly zavázány trakční soukolí s upraveným trakčním převodem 74:19, který lokomotivě dovoloval maximální rychlost 120 km/h. Protože další zkoušky prokázaly nadměrné přetěžování trakčně důležitých celků lokomotivy, byla později upravena zpět na původní provedení s maximální rychlostí 100 km/h. K ČSD byl tento brejlovec převzat 28.11.1968 do LD Hradec Králové... Na snímku z 19.4.2006 byl zachycen během posunu se soupravou sypáků na vlečce pískovny v Jestřebí.